מלחמת חרבות ברזל: פיצוץ נוסף אירע היום (שני) בכביש המזה במרכז דמשק, מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון, מחמד רזא זאהדי, חוסל. מדובר בתקיפה ישראלית שנייה באזור דמשק בתוך יממה.

חמאס היה בהלם מוחלט: עכשיו אפשר לספר מה צה"ל חשף בשיפא
ישראל דחתה את ההצעה הבעייתית של צרפת באו"ם | פרסום ראשון

מחמד רזא זאהדי, בכיר מאוד בכוח קודס של משמרות המהפכה. פיקד בעבר גם על חיל האוויר של משמרות המהפכה ועל דיוויזיית האימאם חוסיין. יעד החיסול היה מפקד יחידת 18000 של כוח קודס, יחידה שאחראית בין היתר על כל הברחות האמל"ח והנשק המדויק ללבנון.

יחד עם זאהדי נהרגו עוד שלושה יועצים איראנים. זאהדי הוא המחוסל האיראני הצבאי הבכיר ביותר בשנים האחרונות, יש שטוענים הבכיר ביותר מאז חיסול קאסם סולימאני.

תמיר הימן: "אם אכן חוסל מפקד הגיס האיראני שאחראי על סוריה ולבנון זה אחד החיסולים החשובים ביותר והמשמעותיים ביותר שבוצעו, אולי החשוב ביותר מאז חיסול סולימאני, מפקד כוח קודס. מהדווי הוא המפקד הבכיר בחזית הצפון של כוח קודס, ממונה על הפעלת חזבאללה והמליציות השיעיות בסוריה ובפועל האיש הבכיר ביותר בחזית הצפונית במקרה של מלחמה עם ישראל".

"אם אכן החיסול בוצע במתחם ריבוני איראני - קונסוליה - זו עובדה חשובה", המשיך. "עובדה חשובה נוספת - מדובר באיש בכיר מאוד במשמרות המהפכה. נראה שאיראן משלמת סוף סוף מחיר על כך שידה מאחורי רוב הפעילות ההתקפיות מול ישראל ( גם זו שראינו הבוקר באילת)".

מחמד רזא זאהדי הוא לא רק אישיות צבאית איראנית בכיר מאוד אלא גם ותיק מאוד - בן 79. פיקד על כוחות של משמרות המהפכה עוד במלחמת איראן-עיראק בשנות השמונים. היה גם מפקד כוחות היבשה וגם מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה. ביצע שורת תפקידים בכירים ב״מטכ״ל״ האיראני.

פיצוץ בדמשק. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות)

כתב אל-מיאדין בסוריה: "מפקד 'כוח קודס' בלבנון ובסוריה, תא"ל מוחמד רזא זהדי, נהרג בתוקפנות הישראלית נגד דמשק". שגרירות איראן בלבנון: "התוקפנות הישראלית הברברית הזו היא הפרה בוטה של החוקים הבינלאומיים, הנורמות הדיפלומטיות ודרישות אמנת וינה, והיא מטעם הקהילה הבינלאומית כביכול".