שבעה אזרחים זרים, שפעלו בעזה במסגרת ארגון הסיוע הבינלאומי World Central Kitchen נהרגו בתקיפה אווירית במרכז הרצועה, כך לטענת גורמים שונים בעזה. על פי הטענות, התקיפה עצמה בוצעה בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. בארגון החליטו לעצור את פעילותו באזור באופן מיידי. מהארגון נמסר כי "השיירה שלנו הופצצה עם יציאתה ממחסן דיר אל-בלח, למרות תיאום תנועות עם הצבא הישראלי. הצוות שלנו נסע בשתי מכוניות משוריינות הנושאות את הלוגו של הארגון באזור רחוק מאזורי סכסוך".

האיראנים במבוכה: החיסול בקונסוליה גרם לטהרן לחשב מסלול מחדש
למרות המחלוקות: אלה כלי הנשק שארה"ב עשויה למכור לישראל | דיווח

מצה"ל נמסר בתגובה: "בהמשך לדיווחים על האירוע הנוגע לעובדי ארגון WCK ברצועת עזה, צה"ל החל בתחקור מעמיק של האירוע על ידי הדרגים הבכירים ביותר, לשם הבנת כלל הנסיבות של התקרית".

"בצה"ל עושים מאמצים רבים כדי לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי, ועובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם ארגון WCK במטרה לתמוך במאמציהם לספק מזון וסיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה", הוסיפו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מהבית הלבן נמסר כי הם "שבורי לב ומודאגים, יש להגן על עובדי סיוע הומניטרי, קוראים לישראל לחקור במהירות את האירוע". ראש ממשלת אוסטרליה התייחס למותו של אזרח אוסטרלי בתקרית ואמר כי "מותו בלתי מקובל לחלוטין" והשגריר הישראלי יזומן לשיחה.

בגל"צ דווח כי הרמטכ״ל הרצי הלוי שוחח הלילה עם מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה״ב, הגנרל מייקל קורילה, כדי לעדכן אותו בממצאים הראשוניים בנושא. עוד דווח כי גורמים במערכת הביטחון מגדירים את התקרית: ״האירוע הכי גרוע שהיה לנו מתחילת המלחמה״.

ח"כ אביגדור ליברמן אמר בראיון לגל"צ: "אני במקום הרמטכ"ל הייתי ממנה אלוף שיבצע בדיקה תוך 48 שעות ויעביר ממצאים לאותן מדינות שאזרחיהם נהרגו. בפעילות מבצעית הכל יכול לקרות, המחבלים לפעמים משתמשים ברכבים של ארגוני סיוע".