חוקר האסלאם והמזה"ת המודרני באוניברסיטת בן גוריון ומכון גבעת חביבה ד"ר אסף רגב שוחח היום (שלישי) בתוכניתו של גדי נס ב-104.5FM, והתייחס לחיסול הדרמטי אתמול בלב דמשק של מחמד רזא זאהדי, מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון.

נקמה איראנית? צביקה יחזקאלי שמע את האיומים והחליט לשלוח מסר
הפרשן הסורי מתמוגג: הטיל המיוחד שהימם את האיראנים בקונסוליה בדמשק | צפו

"אתמול סגל א' של כוח אל קודס של משמרות המהפכה בסוריה ולבנון חוסל, יחד איתם חוסלו עוד יועצים, מהנדס אחד. כלומר, כמה ציפורים במכה אחת בהקשר הזה".

רגב התייחס להשלכות של חיסול הדרג הבכיר והסביר: "בהחלט לאנשים הללו יש מחליפים. החיסולים הללו, מי שמבצע אותם לא טוען שברגע שחוסלה הנהגת הפעילות, חוסלה הפעילות. הבן אדם הבא שיגיע בטוח שגם הוא חדיר מודיעינית באיזושהי צורה, צריך להחליף שם את הכוורת צריך להחליף את אמצעי האבטחה כלומר, זה יוצר עיכוב מאוד משמעותי ברמה הטכנית".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

"לא תהיה פאניקה בצמרת האיראנית, היא לא נוהגת בפאניקה באופן כללי. מה שכן, מעבר לאיתות מאוד ברור על המחירים שאיראן שילמה ועלולה לשלם, ועל המידע מודיעיני שנמצא ברשותה של ישראל", הוסיף, "אנחנו נמצאים פה במשחק הורדת ידיים המון שנים, מאוד ארוך מבלי להגיע להכרעה מסודרת, העניין של אתמול הוא עוד לבנה בחומה, הוא לא החומה עצמה. אני מציע שאף אחד לא יחשוב שביכולתה של ישראל לבצע את העניינים הללו על בסיס סדיר ויום-יומי".

בסיום דבריו אמר: "החיסול הזה מאוד משפיע על חסן נסראללה ברמת האמון שהוא יוצר עם אנשים. נסראללה זה אדם אחד שהולך עם עד עשרה אנשים עשרות שנים לאחור, כל הצמרת של חיזבאללה ללא יוצא מן הכלל הולכת איתו משנות ה-70 וה-80 ועד ימינו אנו".