על רקע האירועים המתרחשים והזרקור שח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) מקבל בגינם, מצאנו לנכון לנהל עמו ראיון. המתכונת שנבחרה לריאיון היא ברוח התזזיתית של התקופה הנוכחית ובמטרה שיזקק את התייחסויותיו הממוקדות לאירועי דיומא ולסוגיות משמעותיות בעת הזאת, אם תרצו – בסגנון "קצר וקולע". ח"כ כהן הוא תושב אופקים, חי ונושם מדי יום את הלך הרוח של תושבי הדרום ומצהיר תדירות שעשייתו נועדה לשרת אותם.

תיק "הקצין המתחזה" ייפתח מחדש? המהלך של אלמוג כהן | פרסום ראשון
קרב גרסאות: הסטאז'ר נחשד כתומך טרור - הפרקליטות לא אישרה לחקור אותו

בשבועות האחרונים וגם בעבר, אירעו מספר פיגועים בדרום שבוצעו ע"י בדואים תושבי הנגב, לפני פחות משלושה שבועות בבית קמה והשבוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. שאלנו, מה משמעות הדברים מבחינתו? לח"כ כהן חשוב להזכיר "כי חלק ניכר מתושבי הנגב הבדואים חפצים בשקט ושלום כפי שהוכח ב-7/10, כאשר הצילו מאות אנשים ובכך כרתו ברית חיים עמנו. לדעתו, הפיגועים שבוצעו הגיעו בעקבות ההסתה לרצח יהודים והמלחמה בעזה.

מה נדרש לעשות כדי למנוע את הפיגוע הבא ואת ההסלמה? בנושא הזה כהן לא מציג נוסחה של פשרנות: "להוציא את התנועה האיסלמית פלג דרומי מהנגב ולהלום באגרוף ברזל במי שחושב לרצוח יהודים, תוך שילוב של אחיזת גופי המודיעין ביניהם שב״כ ומשטרה. ח"כ כהן אומר שהוא ממשיך לקדם את חוק גירוש משפחות המחבלים, לעניות דעתו, חוק זה יצור מאזן הרתעה מאין כמוהו.

חקירתו בשב״כ של סגן ראש מחלקת הידיעות במודיעין הצבאי של חמאס (צילום: דובר צה"ל)

מה בנוגע לאיחוד משפחות? התהליך הזה כבר ילד לא מעט טרוריסטים בתוך ישראל (כולל הפיגוע האחרון שהוזכר לעיל, בבית קמה). האם בכוונתו לפעול כדי לצמצם ואולי אף להפסיק לגמרי את האישורים לכך? כהן מסכים שמדובר בנושא חשוב מאין כמוהו. יחד עם זאת, הוא מזכיר ש"החוק הראשון שאותו חוקקתי ולשמו הגעתי הוא חוק הפרוטקשיין. את איחוד המשפחות צריכה להעביר הממשלה, בהחלטה שבה כמובן אתמוך".

עם כל הכבוד להחלטות ממשלה ולחוקים שמחוקקים, ביקשנו להבין כמה שתי התופעות שהזכרנו לעיל (פיגועים ע"י בדואים ואיחוד משפחות) רלוונטים לרפורמה המשפטית שנעצרה, מה תרומת המערכת המשפטית לדעתו, למצב אליו הגענו?הח"כ טוען ש"מערכת המשפט הפכה לדלת מסתובבת, שמשחררת את הטרוריסטים השפלים בעונשים מגוחכים. מערכת המשפט לא מקיימת את המדיניות ומקלה ראש בענישה כלפי אותם טרוריסטים". 

מה לדעתו צריך לקרות, כדי שהמשטרה והפרקליטות יאכפו יותר עבירות הסתה? מסתמן שלא להוטים לטפל בחומרה במקרים כאלו. כהן מעוניין לממש את האופציה להעניש ענישה מקסימלית במאסר של 5 שנים את המסיתים לטרור. לדבריו "נוכחנו לדעת שהסתה לטרור לבסוף גורמת לפיגועים ושפיכות דמים".

כהן זוכה לפופולריות עולה בזכות מאבקו לחשיפת מידע לציבור, בפרשת המרגל שחדר לפיקוד דרום בימים הראשונים למלחמה. שאלנו אותו, בפרשה הזו, לאן הוא חותר? איזה מידע חשוב בעיניו שיחשף לציבור? תשובתו נחרצת: "בפרשת המרגל,אגיע לחקר האמת כי, אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר. חשוב לי שהציבור ידע את מה שגם אני איני יודע וזה: למי הועבר המידע הרגיש המסווג והמסוכן!"

מסקרן לדעת, מי מונע את הפרסום? ומדוע? כהן משתף ש"בכירים במערכת הבטחון, יחד עם מערכת המשפט מונעים את הפרסום. הוא משער שזה בכדי להגן על אותו מילייה שעבר על החוק באי דיווח, מרגע שקיבל את המידע.

הרבה שואלים מדוע הוא לא מנצל את החסינות שלו וחושף בעצמו את המידע לציבור? תשובתו היא ש"החסינות שלי אינה מוחלטת וכאשר קיים צו איסור פרסום איני יכול לעבור עליו. במידה ואעבור עליו אקבל כתב אישום". כהן מוסיף: "איני מעל החוק!"

מה היו ההשלכות של הפריצה הזו בביטחון מידע ע"י המרגל, על המלחמה? כהן מודאג, הוא מאמין שההשלכות היו הרסניות. בתוכם "חשד לפגיעה בביטחון כוחותינו, חשש לשריפת מקורות, שריפת תוכניות אופרטיביות", האימפקט המסוכן מכולם לדעתו הוא דחיית המבצע הקרקעי בכמעט שבועיים, בעקבות ההשלכות לעיל. 

המסר שלו לסיום לעם ישראל, בעת הזאת הוא ש"הניצחון המוחלט חייב להיות השמדה טוטאלית של חמאס וגרורותיו. במהלך כהונתי הקצרה התרעתי רבות ואף פתחתי לשכה בשדרות והחרמתי את הצבעות הכנסת בדרישה להלום באויב! כרגע אנו במצב מלחמה בה נדרשת אחדות בכדי לנצח את המערכה. אני קורא לאזרחי מדינת ישראל שלא להיות שותפים ביצירת הקרע והעמקתו עד דימום, דיממנו מספיק ב-7/10 ואחינו ואחיותינו החטופים עדיין מדממים שם".