למרות שישראל לא נטלה אחריות באופן רשמי, איראן כבר שלחה אצבע מאשימה וטענה כי ישראל היא זו שביצעה את התקיפה במבנה הצמוד לשגרירות הרפובליקה האסלאמית בסוריה בה חוסל  מוחמד רזא זאהדי, מבכירי כוח קודס של משמרות המהפכה, ועוד 11 פעילים.

"האמון של נסראללה התערער, החיסול בסוריה השפיע על צמרת חיזבאללה"
ישראל צריכה לחשוש אחרי חיסול הבכיר האיראני? "הם לא יעברו על זה בשתיקה"

ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין, אמר בחדשות 12 כי לא יופתע אם איראן תשגר טילים ישירים לישראל וטען כי יתכן שחיזבאללה קיבל פקודה לפתוח במלחמה בדיוק ביום שישי האחרון של הרמדאן, כלומר בעוד יומיים. בתוך כך, כוננות שיא בחיל האוויר בעקבות האפשרות לתגובה איראנית כבר בזמן הקרוב. הפרשן הצבאי של חדשות 13 אלון בן דוד אמר כי  בישראל מזהים שהאיראנים נחושים הפעם יותר מבקרים קודמים להגיב.

מאיר ליטבק, היסטוריון ישראלי של המזרח התיכון והאסלאם וראש המרכז ללימודים איראניים באוניברסיטת תל אביב, אמר בריאיון "למעריב" כי איראן עלולה גם לפגוע בשגרירות ישראלית, בתיירים ישראלים בצורה מאסיבית ולנסות לרצוח בכירים ישראלים. "לא ניתן לדעת כאשר מסלימים ומעלים את סכום ההימור האם הצד השני יגיב תגובה מאסיבית יותר מן הצד השני. כרגע עדיין נראה שהם לא רוצים מלחמה אבל איראן כן תגיב ולא תעבור על זה ללא תגובה", אמר. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כרזה לנקמה בישראל באיראן (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
כרזה לנקמה בישראל באיראן (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

נשיא איראן אבראהים ראיסי שחרר מוקדם יותר השבוע הצהרה ובה טען כי חיסולו של מפקד כוח קודס "לא יישאר ללא מענה". בנוסף אמר נשיא איראן: "הציונים צריכים לדעת שהם לעולם לא ישיגו את מטרותיהם הרעות בפעולות לא אנושיות כאלה, והפשע הפחדני הזה לא יישאר ללא מענה".

נזכיר כי יום שישי האחרון של חודש רמדאן מונהג באיראן כ-"יום ירושלים הבינלאומי" שנועד להביע התנגדות כללית לציונות, ובפרט לשליטת מדינת ישראל בירושלים. אירועי היום כוללים הפגנות ועצרות רחוב באיראן ובמדינות נוספות בציר ההתנגדות.