הפעילות נגד התבססות איראן בסוריה: למרות שישראל לא נטלה אחריות על חיסול מחמד רזא זאהדי, מי שהיה מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון, בטהרן בטוחים שישראל ביצעה את התקיפה, כחלק מהפעילות נגד משמרות המהפכה בסוריה. בתוך כך, ארש עזיזי, חוקר איראני, טען היום (חמישי) בפני ערוץ אל-חדת' הסעודי, כי לאחר התקיפה האחרונה, ייתכן ומשמרות המהפכה בדרכם החוצה מאדמת סוריה.

לדבריו, "טהרן חייבת להתמודד עם העובדה שהיא איבדה את ההרתעה שלה מול ישראל ושהיא נדחפת לפינה כדי להגיב. עליה להתמודד עם העובדה שהיא נמנעת מלהיכנס ללחימה רחבה יותר, מכיוון שהיא יודעת שעימות עם ישראל יגרור ממנה מחירים גבוהים". לטענתו, "טהרן תמשיך להימנע ממלחמה, אין לה עניין בכך".

מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

בנוסף, הדגיש שהתקיפה המיוחסת לישראל על בניין השייך לקונסוליה האיראנית בדמשק היא "תקיפה ישירה נגד שטחה הריבוני של איראן. לפיכך, הצעד הזה נחשב להסלמה מסוכנת, אך ייתכן שהיעילות שלו תבוא לידי ביטוי בעתיד, על ידי הוצאת כוחות משמרות המהפכה מסוריה, משום שפעילות בשטח המדינה הזו הפך לאיום על קיומה".

עוד טען שלממשלת סוריה, שמנסה לנרמל את יחסיה עם מדינות ערביות אחריות, "לא באמת אכפת, ולמעשה תברך על יציאתם של הכוחות האיראניים מאדמתה".