מומחה לביטחון והגנה אמר היום (ראשון) ל"דיילי סטאר", כי "אם איראן תחליט לתקוף את אתרים אסטרטגיים בישראל, ישראל תגיב באופן לא קונבנציונלי".  לדבריו, "בפעם הראשונה אי פעם בהיסטוריה, ייעשה שימוש בפצצה אלקטרומגנטית (E-bomb), סוג חדש של פצצה שתופל על טהרן ואזורים מרכזיים אחרים באיראן, בהם מתקני הגרעין האיראניים".

נתניהו: "חמאס מקווה שהלחץ הפנימי יוביל אותנו להיכנע"
שב"כ: מי שכנראה עומד מאחורי משלוח הזר למשפחת אלבג - גורמים איראניים

הפצצה עצמה לא מסוגלת להרוג אנשים באופן ישיר, מכיוון שהיא מספקת פולס EMP המסוגל להוציא משימוש את כל המכשירים האלקטרוניים ברדיוס שעדיין אינו ידוע. "בעוד המשמעות היא שרוב התשתיות של טהרן עלולות להפסיק לתפקד באופן מיידי, זה יכול להיות ה'אס' היחיד שיש לישראל בשרוול", ציין המומחה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

טיל ''פופאי'' (צילום: screen capture botanyfamily/Youtub)
טיל ''פופאי'' (צילום: screen capture botanyfamily/Youtub)

"הרס יכולתה של איראן לתפקד, פשוטו כמשמעו, יכול להיות המפתח עבור ישראל. מלחמה נוספת, הפעם נגד אויב הרבה יותר גדול באיראן, זה לא משהו שהעולם צריך כי זה עלול להוביל למלחמת עולם אמיתית, אבל התקווה היחידה של ישראל יכולה להיות פצצות ה-EMP, כי זה יאפשר לה ולשאר המדינות לחשוב על הצעדים הבאים".

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אמר מוקדם יותר השבוע כי ישראל תקבל "סטירה" בעקבות המתקפה של חיל האוויר על בניין בלב דמשק, שבה נהרגו שבעה אנשי צבא "משמרות המהפכה" של איראן, בהם שני גנרלים.

זירת הפיצוץ ליד שגרירות איראן בדמשק (צילום :רשתות ערביות)

אמש נטען כי הופצו סרטונים בהם נראות משאיות ועליהן טילים אשר עושות את דרכם לבסיסים באיראן, אך הדבר לא אומת.