מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס היום (שני) לחיסול בכירי כוח קודס של "משמרות המהפכה" האיראניים בלב דמשק בשבוע שעבר, ואמר כי מדובר ב"מתקפה הישראלית בעלת הפרופיל הגבוה ביותר בסוריה מזה שנים".

הפניקס של סינוואר: התוכנית שעשויה להעניק לחמאס "ניצחון מוחלט"
משרטטים את היום שאחרי נתניהו? "צריך לתת צ'אנס למנסור עבאס"

לדברי נסראללה, תקיפת הקונסוליה האיראנית אירעה בגלל כישלון המלחמה העולמית בסוריה, "בה הייתה מעורבת ישראל", והיא הביאה עמה שני דברים חדשים: הראשון שבהם הוא שהיא כוונה לשטח איראני, שמשמעותו תקיפה באיראן.

"הישראלים טעו בחישוב, הם תקפו ישירות את איראן, מה שהוביל למנהיג האימאם חמינאי להורות שהתגובה תגיע, והעונש יתבצע בהתאם", אמר נסראללה. 

בנוסף אמר, כי "האמריקאים והישראלים הכירו בכך שהתגובה האיראנית למתקפה על הקונסוליה האיראנית בדמשק מגיעה", וכי "הטיפשות שביצעו הציונים נגד הקונסוליה האיראנית בדמשק זירזה את השיחה של ביידן עם נתניהו".

זירת הפיצוץ ליד שגרירות איראן בדמשק (צילום :רשתות ערביות)
"לאחר שהפלנו את המל"ט הרמס 900, השוק העולמי של המטוס הזה קרס, מסחרית וצבאית, וזה היה צעד איכותי מאוד חשוב. הפלנו את מטוס הורמוז 900, שהוא גאוות התעשייה ה"ישראלית", וערכו הצבאי והמסחרי הושמד, ואיננו רוצים להראות את הטיל שפגע בו. - שיבות המבצע היא שהפלנו מטוס הורמוז בקווי החזית, והוא קרא על יכולות ההגנה האווירית של ההתנגדות. האויב חשב שהפילת המטוס היא חציית קווים אדומים, ואנו אומרים לו: מי אמר שאיננו חוצים קווים אדומים?", המשיך נסראללה.
"כאשר מכריזים על הפסקת אש בעזה, זו תבוסה היסטורית ל"ישראל". יש שני כשלים: הראשון הוא מה שקרה ב-7 באוקטובר והשני הוא כישלון המלחמה. הטיפשות שבוצעה בדמשק זירזה את הנסיגה הציונית מאזורי רצועת עזה חמאס, בשם כל ציר ההתנגדות, הציב תנאי בלתי מתפשר, שהוא נסיגה מרצועת עזה ופתיחת הכביש בין צפון לדרום", הוסיף.