יו"ר בית הנבחרים בארה"ב לשעבר, ננסי פלוסי, אשר חתמה לפני יומיים (ראשון) יחד עם עוד כ-40 חברי קונגרס על מכתב המורה על הפסקת אספקת הנשק לישראל, מסתמנת כאחת מבני הברית המפוקפקים של ישראל, כך עפ"י מאמר מערכת שפורסם בוול סטריט ג'ורנל.

הצטרפותה של פלוסי למהלך הנ''ל נובעת בעיקרה מתקרית הריגתם של שבעה מעובדי ארגון הסיוע הבינלאומי WCK בשוגג, אליה חותמי המכתב התייחסו ופנו לחברי ממשל ביידן: "אנו מפצירים בכם בחום לשקול מחדש את החלטתכם האחרונה לאשר חבילת נשק חדשה לישראל, ולמנוע העברת נשק התקפי זה וכל נשק התקפי בעתיד, עד שתושלם חקירת התקיפה האווירית במלואה".

זאת חרף העובדה כי ארה"ב והדמוקרטים בפרט, רשמו לעצמם בעבר שגיאות בזמן מלחמה; תמיכתם במלחמה בעיראק והתנגדות למהלך הגדלת הכוחות האמריקנים ב-2007 ואת הסגתו של ביידן את כוחות ארה"ב מאפגניסטן ב-2021.

הצטרפותה של פלוסי לחתימת המכתב המדובר היא גם הצטרפותה לסנטורים הדמוקרטיים כריס ואן הולן, ברני סנדרס ואחרים הדוחקים בנשיא ביידן לסייג תמיכה אמריקנית בישראל, ובראשם מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, שקרא להחלפת ממשלת נתניהו. 

בסיפא מאמר המערכת של הוול סטריט ג'ורנל נכתב כי "מניעת אספקת נשק לבת-ברית באמצע מלחמה היא ה-הגדרה של המונח 'בגידה'. לדמוקרטים יש רקורד די ארוך של נטישת בנות-ברית בעיתות מצוקה".