לילה היסטורי עבר על המדינה שלנו, כאשר 331 שיגורים נורו לעבר ישראל מאיראן, בעימות הישיר הראשון אי פעם בין שתי במדינות. מצד אחד, לא ההיסטוריה שהיינו רוצים לחוות, מצד שני, התגובה של צה"ל לאיום החסר תקדים הייתה ללא דופי, מה שמתבטא בכך שהאירוע הסתיים כמעט ללא נפגעים, מלבד ילדה בת 10 שנפצעה קשה מרסיס, ועם נזק מועט מאוד לרכוש. פן חיובי נוסף שניתן לקחת מהלילה הזה - התגובה של העולם.

מאות כטב"מים וטילים בליסטיים: מתקפה איראנית חסרת תקדים על ישראל

מהרגע שבו נודע כי המתקפה האיראנית החלה, היא זכתה לגינויים נרחבים מכלל העולם, ביניהם מסרים חריפים של צרפת, גרמניה, אוסטריה, ארגנטינה וגם של מדינות שביקרו לאחרונה בחריפות את ישראל על רקע הלחימה בעזה, כמו קנדה למשל. אך התמיכה הבינלאומית לא התבטאה רק בדיבורים, אלא גם במעשים.

ראשית: צבא ארה"ב שיתף פעולה באופן הדוק ובסינרגיה מלאה עם כוחותינו, כאשר מרבית הכלים האיראנים כלל לא הגיעו לישראל, אודות לתגובה של מערכות הגנה אווירית וחיל האוויר האמריקאי. בנוסף, מטוסים של הצבא הבריטי עלו לאוויר מעל גבולות קפריסין, והיו מוכנים להגיב כן לכל יירוט שיעמוד בדרכם.

גם מערכות הגנה אווירית ירדניות פעלו הלילה, ויירטו עשרות איומים, זאת על אף האיומים הישירים של איראן על השכנה שלנו - שאם תיקח חלק בהגנה, תיחשב לאויבת. סעודיה, אשר נחשבת למדינת ערב המתונה באזור, הביעה דאגה מהמצב. גם שכנתו מהצד השני - מצרים, הייתה הלילה בכוננות גבוהה עם מערכות הגנה אווירית וחיל האוויר שלה.