במקביל למתקפה האיראנית, עשרות טילים שוגרו הלילה מלבנון לעבר ישובי גבול הצפון. לא היו נפגעים או נזק לרכוש, רקטה אחת נפלה בשטח פתוח סמוך לקצרין. הבוקר (ראשון), השיגורים המשיכו עם אזעקה במנרה ובהמשך מטרה אווירית אשר זוהתה במרחב מרגליות, שיורטה על ידי כיפת ברזל. צה"ל הגיב בעוצמה לאירועים הללו.

איראן לא ציפתה: אלו המדינות שהתייצבו לצד ישראל כנגדה

בתוך כך, צה"ל אישר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר משמעותי לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב א-נבי שית שבעומק לבנון. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים שחצו מלבנון לעבר צפון הארץ במהלך הלילה.

תקיפה בעומק בעלבכ (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בעומק בעלבכ (צילום: רשתות ערביות)

תקיפה בבעלכ (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בבעלכ (צילום: רשתות ערביות)

תקיפה בלעבכ בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלעבכ בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

״אנו נמצאים בלילה מורכב, בכל פעם כאשר ישנה עליית מדרגה במצב הביטחוני - הגולן חוטף״, אמר הלילה ל-״מעריב״ סא״ל (מיל׳) אורי קלנר, ראש מועצת גולן. ״אנחנו לא מוכנים להיות שק חבטות, ולא נסכים להפוך לרצועת הביטחון של הצפון״, המשיך ואמר על השיגורים, שחלקם נורו מאיראן לגולן כי ״נראה שהמתקפה האיראנית מכוונת אלינו, אך לכך התכוננו מראש. התושבים ממושמעים, ממוגנים - וערוכים לכל תרחיש. הנהגת הגולן מובילה את היישובים באופן מעורר השראה, ואנו שמחים על שיתוף הפעולה. מעבר לכך, ביטלנו את כל קייטנות החינוך ופעילויות החינוך האחרות לאור המצב הביטחוני המתוח״.