הניו יורק טיימס דיווח היום (ראשון) כי במהלך הדיון בקבינט אמש, ישראל קיבלה את ההחלטה לתקוף באיראן. עם זאת, במהלך השיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ג'ו ביידן, הנשיא האמריקאי הצליח למנוע את התקיפה הישראלית כנגד איראן. כעת נחשף כי לחות'ים הייתה תוכנית מגירה למקרה שבו תגובה ישראלית לתגובה האיראנית תצא לפועל.

"ציפינו למתקפת פתע קטלנית": בעולם הערבי זועמים של איראן
תמונות הלווין חושפת: הנזק שנגרם לבסיס חיל האוויר בנבטים

רשת סקיי ניוז בערבית דיווחה, מפי גורמים ביטחוניים בתימן, כי החות'ים פרסו עשרות טילים וכטב"מים במוכנות מלאה לתגובה מיידית, למקרה שבו ישראל תחליט לתקוף בחזרה את איראן.

טילים בליסטיים איראניים (צילום: רויטרס)
טילים בליסטיים איראניים (צילום: רויטרס)

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הבוקר בהצהרה לתקשורת כי "אמש איראן פתחה במתקפה נגד ישראל ושיגרה יותר מ-300 איומים מסוגים שונים. יירטנו 99% מהאיומים ששוגרו. זהו הישג אסטרטגי משמעותי מאוד. מתוך 170 כטב"מים שאיראן שיגרה, 0 חדרו לשטחנו. עשרות מהם יורטו על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר, מערכות ההגנה האווירית שלנו ומערכות ההגנה של השותפים שלנו".

בנוסף, הגרי חשף כי "מספר טילים בודדים חדרו לשטח ישראל, טילים בליסטיים נפלו בנבטים - אבל הבסיס מתפקד. איראן חשה שתשתק את הבסיס, אבל נכשלה. בוצעו מספר שיגורים גם משטח עיראק ותימן, ואף אחד לא חדר לישראל". הוא הוסיף כי "האירוע לא הסתיים. אנחנו ערוכים לאיומים נוספים. כעת אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, ואין לקיים פעילויות חינוכיות".