האם ישראל תגיב כבר בקרוב על המתקפה האיראנית? רשת NBC האמריקאית ציטטה הבוקר (שני) בכיר בלשכת ראש הממשלה נתניהו, שאמר כי "ישראל לא יכולה לאפשר פיגוע גדול בלי להגיב, וההחלטה היא בידי קבינט המלחמה". עוד אמר הגורם: "אנחנו מתייעצים עם שותפים כדי להגיב לאיראן וההחלטה הסופית היא של ישראל". בתוך כך, רשת CNN דיווחה כי ישראל בוחנת גם אפשרויות דיפלומטיות על מנת להגביר את "בידודה" של איראן במפה העולמית. על פי הדיווח, הקבינט גם ידון במתקפה אפשרית על מתקן איראני, "כמסר" ישיר.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ב"סקיי ניוז ערביה" דווח כי בכיר בצה"ל טען כי הרמטכ"ל הציג לדרג המדיני אפשרויות להגיב למתקפה האיראנית. 

במקביל, במשרד החוץ האיראני פרסמו הודעה בעקבות הדיווחים בה נאמר כי " טהרן לא מחפשת הסלמה באזור, תקיפת ישראל היא זכות לגיטימית להגנה עצמית". שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק אמרה כי "איראן נותרה מבודדת, וחשוב שנחזק את הניצחון הישראלי מבחינה דיפלומטית".

בטהרן כבר משקשקים: פרט הזהב שיאפשר לישראל לתקוף באיראן נחשף

כזכור, הניו יורק טיימס דיווח אתמול כי במהלך הדיון בקבינט אמש, ישראל קיבלה את ההחלטה לתקוף באיראן. עם זאת, במהלך השיחה בין ראש הממשלה נתניהו והנשיא ג'ו ביידן, הנשיא האמריקני הצליח למנוע את התקיפה הישראלית כנגד איראן. בנוסף, על פי דיווחים בעיתון האמריקאי 'וול סטריט ג'ורנל', ישראל עלולה להגיב "בקרוב מאוד" למתקפה של איראן אמש. לפי גורם אמריקאי בכיר שהתראיין בחדשות ABC, חמישה טילים פגעו בבסיס האווירי של נבטים, וגרמו נזק למטוס תובלה C-130.

במהלך השיחה, ביידן אמר לנתניהו שמכיוון שהתקיפה גרמה למינימום נזקים, "ישראל צריכה לראות זאת כניצחון" ולא להגיב צבאית. גורם ישראלי אמר לרשת NBC כי ישראל נחושה להגיב לתקיפה האיראנית אמש, אך העיתוי או היקף התגובה טרם הוחלט.