שישה לוחמים נפצעו באורח קשה ושמונה נוספים באורח קל-בינוני בפגיעה שאירעה מוקדם יותר היום (רביעי) במתנ"ס בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. מהתחקיר הראשוני חיזבאללה ביצע מארב ותצפיות מהכפר דיר חארפה בדרום לבנון בטווח של 3 ק״מ מהגבול עם ישראל. חיזבאללה שיגר שני טילי נ״ט ולאחר מכן כלי טיס בלתי מאויש מתאבד (ככל הנראה היה כלי טיס לא מאויש שלא התפוצץ). 

חטיפת הספינה הישראלית זו רק ההתחלה: התוכנית הגדולה של איראן נחשפת
איראן ממתינה בדריכות לתגובה ישראלית: "עלינו לנקוט בקור רוח"

בצה״ל, מעריכים כי מדובר בתגובה לחיסול הבכירים של חיזבאללה ביומיים האחרונים על ידי צה״ל. בצה״ל טוענים כי על הכטב״ם היתה התרעה. עוד אומרים בצה״ל כי מנסים ליירט כטב״מים. לא ברור למה לא הצליחו היום ליירט. בצה״ל , מעריכים כי יש משמעות גדולה להרג מפקדים בכירים של חיזבאללה במידה ויוחלט לתמרן לשטח לבנון. בצה״ל מתעקשים כי היתה התרעה על כלי הטיס לא מאויש.

חדר ההלם של ביה''ח בו נמצאים הפצועים (צילום: ד''ר איתי גל)
חדר ההלם של ביה''ח בו נמצאים הפצועים (צילום: ד''ר איתי גל)

צה"ל תקף את המקורות מהם בוצעו השיגורים. במקביל הותקף מבנה צבאי בו שהו מחבלים בדרום לבנון. הפצועים עוברים כעת הערכה בחדר המיון, בדיקות CT, חלקם יועברו לחדר הניתוח בשעות הקרובות.

לפי דיווחים ראשוניים, שישה שיגורים נורו מלבנון לעבר מרחב ערב אל-עראמשה. אחת הרקטות פגעה במבנה. כחלק מניסיונות הפינוי, צה"ל פתח בירי ארטילרי לעבר גבול לבנון, ולמקורות הירי. במקביל, הירי לעבר האזור נמשך, ואזעקות נשמעות.

זירת האירוע (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
זירת האירוע (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אדיב זעאב, ראש הכפר הבדואי ערב אל עראמשה בגליל המערבי אמר בשיחה עם ״מעריב״ כי ״היישוב חטף שלוש פגיעות ישירות - אחת מהן פגעה פגיעה ישירה במתנ״ס הקהילתי - והשנייה פגעה ברחבת הכניסה למתנ״ס. יש פצועים בדרגות פציעה שונות, וכרגע הוצאנו הנחיות לתושבים להיכנס למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. הצבא חסם את הכניסה והיציאה מהיישוב לטובת פינוי הפצועים״. 

ערב אל-עראמשה נמצאת בקו הראשון של יישובי קו העימות מול לבנון, וממוקמת בסמיכות לזרעית ולקיבוץ אדמית. בדומה ליישובים האחרים בסביבה, הכפר פונה בתחילת המלחמה, אך יחסית במהרה התושבים החלו לחזור עצמאית.

הכטב''ם המתאבד שפגע בערב אל עראמשה (צילום: רשתות ערביות)
הכטב''ם המתאבד שפגע בערב אל עראמשה (צילום: רשתות ערביות)

"לא יודע אם התושבים ירצו לחזור למוקדי הפינוי - רוב התושבים כרגע בכפר. במשך שלושה חודשים של פינוי לא נתנו להם מענה כלכלי - וכתוצאה מכך הם חזרו ליישובים", הוא הוסיף: "אני שמח שהפעם זה לא נגמר בהרוגים ומקווה שהפצועים יתאוששו - אך אי אפשר לדעת מה יקרה בפעם הבאה. התושבים יכולים להיפגע״.

 ד"ר צבי שלג, סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל מסר: "עם קבלת ההודעה על הגעתם הצפויה של הפצועים, נערך המרכז הרפואי בהתאם במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה) ובחדר ההלם, עם צוותים רפואיים וסיעודיים רבים. עם קליטת הפצועים הרבים, הוכרז נוהל אר"ן (אירוע רב נפגעים) שלב א'. אני גאה בצוותי המרכז הרפואי על עבודתם המקצועית והמסורה. כמה מהפצועים יזדקקו ככל הנראה לכמה ניתוחים ואנו נערכים להמשך טיפול ואישפוז".

ערב אל עראמשה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
ערב אל עראמשה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

הפגיעה בערב אל עראמשה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

התמונות והסרטונים בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]