כיצד תגיב ישראל למתקפת הטילים והכטב"מים האיראנית? מקבלי ההחלטות טרם החליטו על העיתוי והיעד. על פי פרופ' אמציה ברעם, מומחה למזרח התיכון באוניברסיטת חיפה, ישנן שתי דרכים עיקריות בהן ישראל יכולה להגיב לתקיפת איראן בישראל. בשיחה עם "מעריב" הוא פירט אותן וטען כי התקיפה צריכה להיות במוקד אחר לחלוטין.

כטב"ם מתאבד פגע במתנ"ס בגליל: שבעה נפצעו, בהם שניים קשה | צפו בתיעוד הפגיעה
"מנציחה את האינפלציה": ישראל נלחמת באיראן ובחמאס, אבל שכחה חזית אחת

״קודם כל, יש לציין כי האמריקאים לא בעד האופציה שישראל תתקוף על אדמת איראן מחשש שתיפתח מלחמה כוללת", אמר פרופ' ברעם. "האמריקאים חושדים שישראל תתקוף בתי חרושת, מחסני לחימה ומאגרי טילים וכטב״מים באיראן - וייתכן שזהו שיקול של מקבלי ההחלטות בישראל. תקיפה על אדמת איראן ללא תמיכתה של ארה״ב ושל מדינות כמו בריטניה, צרפת וגרמניה - יכולות להעכיר את היחסים הדיפלומטיים של ישראל בעולם ואת ניסיונות ארה״ב להקים קואליציה במזרח התיכון של ישראל עם המדינות הערביות המתונות - ירדן, סעודיה והאמירויות״. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ברעם ציין תגובה נוספת שמבחינתו היא אידיאלית - הפעלת אש על מוקדי חיזבאללה בדרום לבנון: "את כל כוח האש שיש לחיל האוויר, הייתי מרכז בדרום לבנון. אני הייתי מחסל כל מטרה צבאית בדרום לבנון בלי רחמנות על פעילי חיזבאללה, משתמש במודיעין ובמטרות שאני יכול לתקוף - כדי לפגוע בשלוחה החזקה והחשובה ביותר לאיראן. אם חיזבאללה יספוג אש כבדה מישראל ויקבל מכה קשה מאוד - זו תהיה השפלה כבדה מאוד לאיראנים שמשקיעים בארגון כבר שנים".

התקיפה האיראנית: מפקד מערך הבקרה אלוף-משנה א׳, חיל האוויר (צילום :דובר צה"ל)

"כעת זה העיתוי הנכון לתקוף את חיזבאללה - לאחר תקיפת איראן בישראל, יש לנו לגיטימציה בינלאומית לפגוע בארגון הטרור, שממומן, מופעל ונשלט על ידי האיראנים - זו תהיה התגובה שלנו נגד התקיפה של איראן. בנוסף, כך תהיה תשתית להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם - וליישם הלכה למעשה את החלטת מועצת הביטחון של האו״ם - 1701 המורה לחיזבאללה לסגת צפונית לליטני".