האירוע החמור בערב אל-עראמשה: מתחקיר ראשוני שערך צה"ל, באירוע בו 13 לוחמי מילואים - אחד באורח אנוש, חמש באורך קשה, שניים באורח בינוני ושבעה באורח קל, עולה כי חיזבאללה ביצע מארב ותצפיות מהכפר דיר חארפה בדרום לבנון בטווח של 3 ק״מ מהגבול עם ישראל. חיזבאללה שיגר שני טילי נ״ט ולאחר מכן כלי טיס בלתי מאויש מתאבד.

בצה״ל, מעריכים כי מדובר בתגובה לחיסול הבכירים של חיזבאללה ביומיים האחרונים על ידי צה״ל. עוד מתעקשים בצבא כי הייתה התרעה על שיגור הכרטב"ם, וכי מנסים ליירט כטב״מים. לא ברור עד כה למה לא הצליחו היום ליירט. בצה״ל מעריכים כי יש משמעות גדולה להרג מפקדים בכירים של חיזבאללה במידה ויוחלט לתמרן לשטח לבנון. עד כה, צה"ל חיסל למעלה מ-30 מפקדי חיזבאללה מתחילת המלחמה.

הכטב''ם המתאבד שפגע בערב אל עראמשה (צילום: רשתות ערביות)
הכטב''ם המתאבד שפגע בערב אל עראמשה (צילום: רשתות ערביות)

פגיעת ישירה במבנה בערב אל עראמשה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פגיעת ישירה במבנה בערב אל עראמשה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

"היינו בבית, ולפתע שמענו פיצוץ אדיר שהבהיל אותנו אך לא הייתה אזעקה לפני. זה היה מאוד מפחיד, הקירות רעדו מההדף", סיפרה ל"מעריב" תושבת כפר עראב אל עראמשה, שבנה נפצע באורח קל היום (רביעי) מפגיעה ישירה של כטב"ם במתנ"ס בכפר שבגליל המערבי.

"בדיעבד הבנתי שהבן שלי היה אחד מהמחלצים באירוע - ובעקבות זאת הוא נפצע קל והובהל למיון. בתחילת המלחמה היינו בבית-מלון אך לפני שלושה חודשים חזרנו הביתה לכפר. לא הייתה לנו שם פרטיות, מרחבים לילדים שהיו בלי מסגרות. ידענו שנספוג טילים אך רצינו פרטיות בכפר בבתים שלנו בשבילנו ובשביל הילדים. עכשיו אחרי האירוע שקרה, אני מעדיפה לצאת ולהתפנות מהכפר, אי אפשר להישאר בתוך שטח אש. מי יודע אם לא יפול על הבית שלנו טיל בלי אזעקה? מפחיד מאוד״.

אדיב זעאב, ראש הכפר הבדואי ערב אל עראמשה בגליל המערבי אמר בשיחה עם ״מעריב״ כי ״היישוב חטף שלוש פגיעות ישירות - אחת מהן פגעה פגיעה ישירה במתנ״ס הקהילתי - והשנייה פגעה ברחבת הכניסה למתנ״ס. יש פצועים בדרגות פציעה שונות, וכרגע הוצאנו הנחיות לתושבים להיכנס למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. הצבא חסם את הכניסה והיציאה מהיישוב לטובת פינוי הפצועים״.