עוד סוף שבוע סוער עבר בכל הקשור ליחסי ישראל-ארצות הברית. מצד אחד, ארה"ב אישרה חבילת סיוע רחבה במיוחד, מצד שני - היא עתידה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, במה שתהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שיש סנקציות על יחידה בצה"ל. אלוף במיל' וח"כ לשעבר, יאיר גולן, התראיין הבוקר לרדיו 103FM ושיתף כיצד הוא רואה את הסוגיה. כמו כן, הוא התייחס גם לחטופים, מפלגת העבודה ואיך לא - בן גביר.

דרדל'ה? הנזק שנגרם מהתקיפה המיוחסת לישראל באיראן נחשף | צפו בתמונות

לגבי הסנקציות על נצח יהודה, גולן טען כי: "אני חושב שמי שטועה זה רה"מ. במקום להרים טלפון לאמריקנים לפני פרסום הדוח ולומר שיש בעיות בגדוד, תסכמו עלינו, נטפל בעניין ,הוא מעדיף להתחנף לבייס שלו ולתקוף את האמריקאים, ולא לטפל בגדוד שייתכן שהיו בו תופעות חמורות. אני לא חושב שיש מישהו שלובש מדים ולא חושב שיש בעיה, בגדוד נצח יהודה משרתים גם חיילים טובים ומסורים, אך היה בו מקבץ לא טוב ומאוד מטריד של אירועים חריגים, וצריך לטפל בו בצורה שתורמת את רוח צה"ל ואת הערכים של מדינת ישראל המתוקנת".

הוא הוסיף: "ראש ממשלה רציני היה אומר שהוא יטפל בזה ברצינות, חוזר אחרי חודשיים ואומר מה עשינו על מנת שהמדינה תהיה בסטנדרט הראוי והנכון להפעלת כוח צבאי. הם צודקים. האמריקאים שולחים אזהרות ומתריעים, בירוקרטיה אמריקאית ארוכה לפעמים מתישה. שום דבר לא הפתיע. ממשלה נורמלית הייתה מטפלת בזה, ולא היינו מגיעים למצב המשפיל הזה. פשוט בושה וכלימה".

בנימין נתניהו (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

בנוגע למו"מ לשחרור החטופים, גולן אמר: "רה"מ לא רוצה להביא לשחרור החטופים, זה דבר פשוט מחפיר, בושה, ואנחנו עכשיו מדברים על נצח יהודה. המחדלים יותר חמורים מאשר יחידה כזו או אחרת בצה"ל. מנה שמעניין את רה"מ זה הישרדותו הפוליטית, הוא מבין ששחרור החטופים יביא לסיום הלחימה וכנראה יפרק לו את הממשלה, ולכן מבחינתו שזה יימשך לנצח. זה שזה על חשבון דם ילדיו זה לא מעניין אותו כהוא זה".

הוא המשיך: "יש לנו ממשלה עבריינית, מסוכנת, כל יום שבו היא מכנסת זו סכנה אמיתית למדינה. לצערי הרב, רק אם נביא לחילופי ממשלה, יש סיכוי שתהיה עסקה לשחרור חטופים. רק אם נביא להחלפת הממשלה יש סיכוי שהמלחמה תסתיים. תחת הממשלה הזו זה יימשך לנצח, נתניהו רוצה מצב חירום ואזרחי ישראל כלואים, חרדים. שום דבר לא מעניין אותו חוץ מזה".

לגבי הסיכוי למפלגת העבודה ואפשרות של איחוד עם מרצ, ח"כ לשעבר אמר: "נקים מחנה דמוקרטי ליברלי גדול וחזק, נחתור לתוצאה הטובה ביותר האפשרית והיא תהיה מספר דו ספרתי של מנדטים, מקווה מאוד שנזכה להוביל את מדינת ישראל לדרך חדשה".

לסיום, גולן "התייחס" לנמסיס שלו - איתמר בן גביר: "אני לא חושב שהאיש הזה שווה התייחסות מעבר למה שהתייחסנו. מדינת ישראל צריכה הנהגה בוטחת ואחרית. כרגע יש לנו ממשלה שמפרקת את העם, הגיע הזמן שנמשיך לבנות מחדש".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm