מלחמת חרבות ברזל: אלוף (מיל') גרשון הכהן, לשעבר מפקד הגיס המטכ"לי, שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים בתוכניתם ב-103FM והביע את דעתו על המצב הביטחוני המורכב והתייחס לתרחישים השונים שעלולים להתממש.

תדהמה בלונדון: גבר בן 36 דקר שוטרים עם חרב סמוראים | צפו בתיעוד
חיזבאללה נכנס להלם מוחלט - הנשק שובר השיוויון שגרם לארגון לשנות טקטיקה

בפתח הראיון אמר: "נקלענו למצב שבאמת אנחנו חסומים מכל הכיוונים, מן סוג כמעט של שחמט, זה מצב שלאן שלא תלך, לא טוב לך. נלך לרפיח? אנחנו יכולים לצאת לא טוב כי אז אולי נגלה שזה משלים את ההישגים הטקטיים של עוד ארבעה גדודים ונגיע גם לפילדלפי, אבל זה לא מסיים את העניין כי אנחנו לא יודעים איך אנחנו שוהים שם".

"זה לא רק העניין של היום שאחרי", המשיך. "הסירוב הפנימי העמוק שלנו לכבוש ולשהות שם גורם לזה שכדאי לשאול האם בכלל אנחנו משיגים משהו. זה יתחדד עוד יותר אם נלך והעוצמה של ההתנגדות שנחטוף מארה"ב ומכל מיני כיוונים, היא תהיה עוד יותר עוצמתית וזה אינטרס של חמאס. זאת אומרת, חמאס מבחינתו, מה שלא יהיה, טוב לו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"ניכנס לרפיח? אז העוצמה של ההתנגדות נגדנו, תעלה, לא ניכנס לרפיח? גם טוב לו כי יש לו אינטרסים גם בזה. אנחנו נמצאים בקטע מאוד בעייתי כשהדבר הכי חשוב והכי משמעותי מכל העניין הזה זה שעד שאנחנו מתעסקים בשאלה איך מסדרים את מטרות המלחמה שהוגדרו מול חמאס ברצועת עזה, אנחנו נמצאים מול מצב שגם אם נשלים את ההישג ברצועת עזה, אנחנו אמורים להתמודד עם משהו שיכול לדחוף אותנו לתבוסה שלא הייתה כמוה, עם סנקציות מלאות בין־לאומיות", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "החשש הגדול כרגע הוא שחמאס יכולים להשיג עוד הישג טקטי, גם החטופים, בהיבט הזה, מול הקיום הכולל של מדינת ישראל, הוא הישג טקטי, לכבוש את רפיח זה טקטי ולהגיע למצב שהחלום האמריקאי והפלסטיני, לכפות עלינו נסיגה לקווי '67 זו תבוסה".

תוואי מנהרת חמאס שהושמדה בבית חאנון (צילום :דובר צה"ל)

בסיום הראיון אמר: "מה שהאמריקאים רוצים זו תבוסה ישראלית כי זו תוכנית קלינטון פלוס מינוס. ירו לפני שבוע על בת חפר מטול כרם, יש שם סוג של התקוממות חמושה, לא פחותה בסיכונים שלה ממה שעמד מולנו ב־7 באוקטובר. לא נוכל לקיים את מדינת ישראל בתנאים האלה. אם לא יהיה לנו את בקעת הירדן, קלקיליה וטול כרם יהיו עם מיליציות שיעיות איראניות. זו כרגע המערכה העיקרית, את זה צריך למנוע בכל דרך".