אלי הראל, היה בשנות השלושים המוקדמות לחייו כשנשלח ללבנון ב-2006 כדי להילחם בחיזבאללה. כיום, הראל בן 50, והוא מוכן להתגייס מחדש לצבא כדי להילחם. "יש מלכודות בכל מקום", אמר הראל לרויטרס. "אנשים צצים ממנהרות. אתה צריך להיות כל הזמן בכוננות - אחרת אתה מת". הראל מתגורר בחיפה והוא טוען כי ראש העיר הפציר לאחרונה בתושבים לאגור מלאי מזון ותרופות בשל הסיכון הגובר למלחמה כוללת.

"אנחנו מכירים אותו": האם סגן ראש העיר של חיפה תומך בחיזבאללה?
מחדל חמור בבי"ח רמב"ם: איבריו של הנפטר הלא נכון נתרמו

בדומה לחמאס, לחיזבאללה יש רשת של מנהרות להעברת לוחמים ונשק. גם לוחמיה מתאמנים כבר יותר מעשור עם כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד. כ-60,000 תושבים נאלצו לעזוב את בתיהם בפינוי המוני, עד היום אינם יכולים לחזור בבטחה, מה שגרם לקריאות מוגברת בתוך ישראל לפעולה צבאית תקיפה יותר נגד חיזבאללה.

אימון כוחות צה''ל בצפון (צילום: דובר צה''ל)
אימון כוחות צה''ל בצפון (צילום: דובר צה''ל)

מעבר לגבול בלבנון, נעקרו גם כ-90,000 בני אדם כתוצאה מהתקפות ישראליות. אייל חולטה, יועץ ישראלי לביטחון לאומי לשעבר, אמר שישראל צריכה להכריז על מועד בחודשים הקרובים שבו אזרחים ישראלים עקורים יוכלו לחזור לביתם. "ישראלים לא יכולים להיות בגלות בארצם. זה לא יכול לקרות. באחריות צה"ל להגן על אזרחים. זה מה שלא הצלחנו לעשות ב-7 באוקטובר", אמר חולטה. נזכיר כי בפברואר האחרון נסראללה אמר כי תושבי צפון ישראל "לא יחזרו כלל" לבתיהם.
 
מלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה תביא כנראה להרס מסיבי בשתי המדינות. במלחמה ב-2006, נהרגו 1,200 בני אדם בלבנון ו-158 בישראל. להבדיל, מאז אוקטובר נהרגו יותר מ-300 בני אדם בקרבות באזור הגבול, בעיקר לוחמי חיזבאללה ואם אכן תפרוץ מלחמה, חיזבאללה ישתמש ככל הנראה בלמעלה מ-150,000 רקטות כדי לפגוע בערים ישראליות. 

המטח של טילי חיזבאללה לגליל העליון (צילום: ארז בן סימון)
המטח של טילי חיזבאללה לגליל העליון (צילום: ארז בן סימון)

אסף אוריון, מח"ט ישראלי בדימוס, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישנה סבירות גוברת לפרוץ מלחמה בין ישראל לחיזבאללה, הנגרמת מהסלמה לא מתוכננת בעימותים או מאיבוד סבלנות של תושבי הצפון שלא יכולים לחזור לביתם. אוריון אמר שעוצמת ההפצצה בכל מלחמה יכולה להיות גדולה פי 10 מאשר בעזה. "הנזק יהיה עצום. עזה תיראה כמו טיול בפארק בהשוואה לרמת הלחימה הזו", אמר אוריון.

בתוך כך, בכיר ישראלי אמר לרשת בלומברג כי "חיזבאללה ינסה לפגוע בתשתיות בישראל כמו תחנות כוח, צינורות מים וכן נמלים, שדות תעופה ואתרי תקשורת". לפי הערכות, בידי חיזבאללה כ-150 אלף טילים ורקטות שחלקם בעלי טווח רחוק ומסוגלים להגיע לכל מקום בישראל. במידה שתפרוץ מלחמה כוללת ההערכות בישראל מדברות על כך שהתרחיש העיקרי הוא ירי של עד 5,000 טילים ביום מלבנון.