לאחר שאחד מבכירי חמאס אותת אמש על עמדה שלילית בנוגע לעסקת החטופים בטענה כי "ההתנגדות אינה מנהלת משא ומתן תחת אש", בארה"ב מסתמנים לחצים גוברים מצד גורמים דמוקרטיים על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שילחץ על ישראל שלא לפתוח בפלישה מלאה ברפיח, כך דווח הבוקר (חמישי) עפ"י סוכנות הידיעות הבריטית "רויטרס". 

סודות הרשת נחשפים: זה מה שרוב הישראלים חושבים על פעולה ברפיח
בשל המלחמה בעזה: קולומביה מנתקת את היחסים עם ישראל

מדובר ב-57 מתוך 212 הנציגים הדמוקרטים בבית הנבחרים בארה"ב שחתמו על מכתב הקורא לממשל האמריקאי לנקוט בכל צעד אפשרי כדי למנוע מרה"מ בנימין נתניהו מהתקפה כוללת על רפיח. 

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו בישיבת קבינט המלחמה בקריה באוקטובר אשתקד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו בישיבת קבינט המלחמה בקריה באוקטובר אשתקד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אמנם הבית הלבן לא הגיב מיד למכתב, אך כן נרשם הלך רוח שלילי בקרב סוגיית רפיח בארה"ב, שהרי מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר לאחרונה כי טרם ראה תוכנית למתקפה המובטחת של ישראל על רפיח שתגן על אזרחים, וחזר ואמר כי וושינגטון לא יכולה לתמוך במתקפה שכזאת.

כזכור, לאחר ביקורו של בלינקן אמש בישראל, חזר ואמר נתניהו כי מבצע ברפיח ייצא לפועל על אף אמירותיה של ארה"ב ודחיית מועד הכניסה פעמיים. ארה"ב מצידה כבר הספיקה לדרוש פינוי של לפחות 800,000 עקורים מהאזור. האו"ם המשיך והזהיר ש"הדבר יוביל לטרגדיה, שכן הכניסה לרפיח יכולה להפר את החוק הבינלאומי ואת החוק ההומניטרי בנשק שסופק על ידי ארה"ב ולהביא למימוש ולהטלתם של צווי המעצר על רה"מ ושאר בכירים מההנהגה הישראלית".