על רקע פינוי האוכלוסייה הפלסטינית בשכונות הקרובות לגבול עם ישראל ברפיח לאזור הומניטרי שוחח הבוקר (שני) רמי איגרא, ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד לשעבר, עם אודי סגל וגיא פלג ב-103fm והביע את דעתו על המשא ומתן המתעכב לטובת עסקה לשחרור החטופים.

"שילוב של ביש מזל, אולי קצת חוסר דריכות": פרטים חדשים על התקרית הקשה בכרם שלום
שרידים של קהילה מפוארת שחרבה: סיפורה של יהדות הונגריה

"מתחילת הדרך חמאס מרגיש מספיק חזק ודורש דבר שאנחנו לא יכולים להיענות לו - החמאס דורש שנחזיר את הריבונות בעזה לידיו", אמר בפתח השיחה. "הוא רוצה שמחר בבוקר אנחנו נחזיר את חטופינו אולי והם יגורו בעוטף עזה שממולם חמאס כמו שהיה ב-6 באוקטובר. הדבר הזה לא עולה על הדעת, אז אף פעם לא היה למשא ומתן הזה סיכוי אמיתי. המשוואה בין רפיח לשחרור החטופים או מיטוט החמאס היא לא אמיתית".

לדבריו, "זה שנכבוש מחר בבוקר את רפיח ונפגע ביתר גדודי חמאס שפעילים אז המשכנו במיטוט היכולת הצבאית של חמאס, אבל לא סגרנו את חמאס - חמאס עדיין חי, בועט ומרגיש חזק. חמאס שולט בעזה גם היום, מצד אחד של הכביש טנקים ישראלים ומצד השני משטרת חמאס".

עזתים ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
עזתים ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

בהמשך השיחה מתח איגרא ביקורת על התנהלות הממשלה מאז 7 באוקטובר: "ממשלת ישראל הנוכחית מסיבות פוליטיות, נקודה, לא שום דבר אחר, החליטה שהיא לא תמנה את 'היום שאחרי'. כי התשובה ל'יום שאחרי' היא פשוטה, את מי שצריך להביא לרצועה זה את הפת"ח. נכון שהפת"ח זה רק הרע במיעוטו ולא הטוב בעוצמתו, אבל אין לנו הרבה אלטרנטיבות ואנחנו צריכים לבחור בין הרע למיעוטו. ממשלת ישראל לא תתקיים דקה אחרי ההחלטה הזו, ומאחר וכך נתניהו לא מקבל את ההחלטה הזו".

"אנחנו לא בוחרים במה שרצינו, זה לא עולם מושלם. מאחר וזה המצב, אנחנו צריכים לבחור לטובתנו, לא לטובתם, את מה שהכי פחות מזיק ולהתמודד איתו בצרוה הכי טובה שאנחנו יכולים. אנחנו צריכים להבין שכאשר מגיעה השעה צריך להתמודד. תראה את לבנון, אנחנו לא יכולים לקנות עוד שקט בלבנון. קנינו שקט בלבנון ביציאתנו, והיציאה הזו הולידה איום אסטרטגי על מדינת ישראל", הוסיף.

"אנחנו נלחמים בעזה, מנסים בכל מיני דרכים להשיג הסכם שאף פעם לא באמת על השולחן, וחמאס מתחזק בעזה", המשיך. "אנחנו למעשה מקיימים כרגע את ההכלה. צריך להבין מי זה חמאס, חמאס זה ארגון דתי ובקצה הלהט השמדת מדינת ישראל. אתה רוצה להבין את זה? תסתכלי על כתבי אחמד יאסין. מדובר בארגון שכל מטרתו הדתית, כך הוא יגיע לידי האל, זה השמדת מדינת ישראל והיהודים החיים. הם כולם שם עם מטרה אחת, והמטרה האחת הזו לא נחלשה מאז 7 באוקטובר, היא רק התחזקה. הלהט נהיה יותר חזק, ואנחנו ממשיכים עם תוכנית ההכלה".

חקירתו בשב״כ של סגן ראש מחלקת הידיעות במודיעין הצבאי של חמאס (צילום: דובר צה"ל)

לסיום התייחס לגזרה הצפונית ואמר כי "אנחנו חייבים לסיים את האפיזודה הזו שנקראת חיזבאללה, חייבים לגמור אותה, אחרת חוזרים לתוכנית החלוקה".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM