קצין בכיר בצה"ל נשלח היום (שני) לחמש שנות מאסר לאחר שהורשע בלקיחת שוחד של רבע מיליון שקל ובהקצאת היתרים לא חוקיים לפועלים פלסטינים. עונש חמור נגזר היום על רס"ן יוסף זייד, קצין צה"ל ששירת כקצין במנהל האזרחי ביהודה ושומרון. רס"ן זייד הורשע על ידי בית דין צבאי בעבירות חמורות של לקיחת שוחד, זיוף, חריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה, קבלת דבר במרמה וסיוע לכניסה לישראל בניגוד לחוק. בגזר הדין קבע בית הדין כי רס"ן זייד לקח שוחד כספי בסך של רבע מיליון שקל תמורת הנפקת כ-200 היתרי עבודה לפלסטינים שלא כדין לאורך חודשים רבים.



עוד קבע בית הדין כי במעשיו עלול היה לפגוע בביטחון המדינה. בנוסף הורשע רס"ן זייד כי הלין והעסיק פועלים פלסטינים בביתו שלא כדין. ית הדין הצבאי גזר על רס"ן זייד עונש של חמש שנות מאסר לריצוי בפועל, עונש מאסר על-תנאי, קנס בסך 30 אלף שקל והורדה לדרגת טוראי.



סיפורו של רס"ן זייד נחשף ב"מעריב סופהשבוע" בשנה שעברה כשנכנסו ללשכתו חוקרי מצ"ח, ולאחר חקירה לקחו אותו למעצר בחברון. הוא הואשם בלקיחות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובפגיעה בביטחון המדינה. פורסם כי זייד שירת בתפקיד במשך שלוש שנים ולכתב האישום שלו צורפו 182 מקרים של פלסטינים שנאלצו לתת שוחד על מנת לקבל היתר עבודה.