האלוף יצחק (ג'רי) גרשון, מפקד פיקוד העורף לשעבר, דיבר בראיון עם ניסים משעל ב-103FM על האסטרטגיה שלפי דעתו צריך לנקוט כלפי חמאס ברצועות עזה על מנת למנוע את המשך העימותים. "צריך להידבר עם חמאס ולא להיגרר למלחמה, צריך לעשות כל מה שצריך כדי להגיע למטרות", אמר, "אני יכול להפתיע אותך שאהוד ברק בשיא האינתיפאדה השנייה עשה כל מאמץ לדבר עם הרשות הפלסטינית וגם אריק שרון ניסה לדבר עם הרשות כדי להביא לסוף הפיגועים.



"החמאס מפעיל נגדנו טרור לא בלי סיבה", המשיך גרשון, "הוא כמובן אשם במצב בעזה אבל גם לנו יש אחריות. האסטרטגיה שלפיה אנו פועלים כשלה. היא כשלה בצוק איתן, בעופרת יצוקה, היינו צריכים מזמן לפרק את היכולת ההתקפית של החמאס. אני חושב שראש הממשלה פועל נכון ובתבונה רבה כשהוא אינו גורר את ישראל למלחמה שהיא אינה מלחמתנו".
"ישראל לא נכנעה", טוען גרשון, "ישראל פועלת מתוך עוצמה. דווקא ההחלטה שלא להיכנס להרפתקה צבאית מעידה על עצמה. יש כאן מאבק בין הרשות לחמאס, לא אנחנו נחליט מי יהיה שליט בעזה. נוצר פה מצב יוצא דופן. הזדמנות לשילוב אינטרסים בין החמאס וישראל והרשות וישראל צריכה לעשות הסדרה ולמצוא דרכים כשרצועת עזה פתוחה לעולם. לא לעשות את זה בלי הסכם ובמקביל לפעול מול הרשות שהחמאס לא ירים את ראשו גם ביהודה ושומרון". 
"אנחנו יכולים לכבוש את עזה בשבוע ימים", אמר גרשון, "לפירוק התשתיות שם יידרשו שלושה חודשים ואז מה נעשה? נחזור אחורה לאותה נקודת המוצא, לכן אני חושב שבהתאם לנקודת הזמן, שבניגוד למה שקרה בחומת מגן שם לא הייתה לנו ברירה, בנקודה הזו אנו צריכים להגיע להסדרה מול חמאס שתאפשר להם לשלוט במה שקורה בעזה ולעשות פירוז לרצועה, תוך כדי שאנו פותחים אותה לעולם". 

גרשון התייחס גם לביקורת מצד שרים בקבינט כלפי הרמטכ"ל. "חמור ששרים מתבטאים כלפי הרמטכ"ל. הביטחון היה מאז ומתמיד מעבר לפוליטיקה, לא הייתה קואליציה ואופוזיציה בנושאי ביטחון. יחד עם זאת הצבא והדרג הביטחוני הוא לא קבלן ביצוע. הוא צריך לסייע לדרג המדיני להגדיר אסטרטגיה נכונה. אנו סוגרים את הרצועה מוך אסטרטגיה ביטחונית מוטעת".