הג'יהאד האיסלאמי הסכים להפסקת אש, כך דווח היום (שבת) בתקשורת הפלסטינית. המועצה האזורית אשכול מסרה לתושבים כי בסיום הערכת מצב, הוסרה ההנחיה להימצא בסמיכות למרחבים מוגנים. עם זאת, ההגבלות על ההתכנסויות - מאה איש במקום פתוח ו-500 במקום סגור נותרה בעינה. בנוסף, לא חל שינוי גם בנושא העבודה החקלאית - היא מאושרת רק בתיאום ואישור פרטני מול החטיבה המרחבית.
תקיפת יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי
תיעוד: צה"ל תקף את בניין מטה מנגנון הביטחון הכללי של חמאס

מטח הירי על שדרות
בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי לפני זמן קצר תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור ברצועת עזה. בין היעדים שהותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הרקטות שמוביל הארגון משעות הלילה לעבר יישובי הדרום.
 
מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות שבוצעה הלילה לעבר ישובים בשטח ישראל.  הג׳יהאד האיסלאמי הפלסטיני הוביל את המתקפה בעידוד משלחי הטרור האיראניים ועל רקע אווירה מאפשרת טרור, שמוביל ארגון הטרור חמאס במרחב גדר המערכת. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל".




כמו כן, בשל המצב הביטחוני שונו מסלולי הנחיתה בנתב"ג, כך נמסר מנמל התעופה. עוד נמסר כי השינוי לא יפגע בלוח הטיסות העדכני. בנוסף, בלוני תבערה אותרו באזור מושב תרום הנמצא צפונית לבית שמש. אזרח שאיתר את  הבלונים בסמוך למושב, אסף את הבלונים, הגיע לביתו ושם מסר אותם לשוטרי מג״ב. חבלני המשטרה אספו את הפריטים. במשטרה שבים ומדגישים בפני הציבור כי יש לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים מעין אלו – אין לגעת או להתקרב לעפיפונים ובלונים, העלולים להכיל בקרבם חומר נפץ ו/או חומרי בערה העלולים לסכן את שלום ובטחון הציבור. בכל איתור של חפץ חשוד יש לדווח למוקד 100 של משטרת ישראל ולהותיר את הטיפול בחפץ החשוד לשוטרי וחבלני משטרת ישראל.

מוקדם יותר היום, מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטחי עוטף עזה. באירוע המדובר לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כשעתיים מאוחר יותר, זוהו חמישה שיגורים לעבר שדרות והמועצה האזוריות שער הנגב. ארבעה מהם יורטו ע״י לוחמי כיפת ברזל. בתוך כך, בשל המטחים האחרונים, צה"ל חידש את התקיפות האוויריות ברצועת עזה. כמו כן, שר הביטחון אביגדור ליברמן מקיים הערכת מצב בקריה בתל אביב, בהשתתפות הרמטכ"ל, בכירי הצבא ובכירי מערכת הביטחון. הג׳יהאד האיסלאמי נטל אחריות על השיגורים האחרונים. "על האויב לדעת שאנחנו יכולים להרחיב את מעגל התגובה", נכתב בהודעת הארגון.

הדבר קורה אחרי לילה לא שקט שעבר על תושבי עוטף עזה, כאשר החל מחצות ועד שעות הבוקר נשמעו מספר אזעקות צבע אדום. דובר צה"ל מסר הבוקר כי במהלך הלילה בוצעה תקיפה עוצמתית ונרחבת של כ-80 יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה, באמצעות עשרות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל. בהודעה נמסר כי בין האתרים שהותקפו ישנם שני אתרים מרכזיים לייצור אמצעי לחימה מתקדמים באל עטרה ואזור נצרים, חמישה מתחמים צבאיים בחאן יונס, דיר אל באלח, תל זעתר וג'אבלייה ומתחם אימונים משולב ברפיח. כמו כן, הותקפו פיר מנהרת לחימה בחאן יונס ועמדת תצפית כנגד מטרות אוויריות בבית לאהיא.

 



 

יעד נוסף שהותקף במהלך הלילה הוא בניין בן ארבע קומות, המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, בשכונת דרג' בעיר עזה. המבנה נמצא בבעלותו של חמאס וכחלק מהתקיפה, צה"ל הזהיר וקרא מספר פעמים ליושבי המבנה לפנותו, טרם תקיפתו. מדובר צה"ל נמסר כי "תקיפה זו הינה ביטוי ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל, שתעמיק ותתעצם ככל שיידרש. צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן לתרחישים מורכבים, על פי מדרגות הולכות ועולות וככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל".
 התקיפות בוצעו בתגובה למטחי הרקטות ששוגרו במהלך הלילה לעבר ישובי הדרום, ונמשכו גם במהלך תקיפות צה"ל ברצועה. עד כה, זוהו למעלה מ-30 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח הארץ וכי בוצעו 10 יירוטים על ידי סוללת כיפת ברזל. שתי רקטות נפלו בשטח הרצועה, ו-18 רקטות נפלו בשטחים פתוחים.


 
מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות שבוצעה הלילה לעבר ישובים בשטח ישראל. הירי מבוצע על רקע אווירה מאפשרת טרור שמוביל ארגון הטרור חמאס במרחב גדר המערכת ואשר הביאה את ארגוני הטרור ברצועה לביצוע הירי הלילה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל. צה״ל יפעל בעוצמה רבה כנגד כוונות פיגוע מכל סוג מרצועת עזה ורואה בחומרה את פעילות הטרור שמובילים הארגונים. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל וערוך לבצעה ככל שיידרש".

השתתפו בהכנת הידיעה: טל לב רם, יאסר עוקבי, אלון חכמון, יניר קוזין ומשה כהן