דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר במהלך תדרוך לכתבים שהתקיים הבוקר (שבת) כי "אירועי הלילה מכוונים מדמשק ומכוח אל קודס האיראני". הוא הסביר כי "הועברו מסרים ברורים למי שצריך היה להעביר - אף אחד לא חסין לא ברצועה ולא מחוצה לה". דובר צה"ל ציין כי "במהומות שהתרחשו אתמול סמוך לגדר המערכת לקחו חלק 16 אלף איש ומהרגע שמביאים אותם יכולת השליטה בהם נמוכה". 
תת אלוף מנליס ציין כי "אתמול התרחשו מספר פעולות של ניסיונות חדירה לשטח ישראל. בתגובה לכך הפעלנו כוח". לדבריו, הציפייה של הצבא היתה המצב ישתנה לאחר הכנסת הדלק הקטארי. "מבחן חמאס היה מבחן המאה - הפעלנו כוח וייתכן כי היו הרוגים. עמדנו במשימה שכן לא היתה חדירה לשטח ישראל ולא נגרם לגדר נזק משמעותי", אמר, "34 הרקטות שנורו במהלך הלילה שוגרו על ידי ארגון הג'יהאד האיסלאמי ו-13 מהן יורטו". הוא טען כי "כל הרקטות שצה"ל רצה ליירט - יורטו, ועל היתר נפלו בשטחים פתוחים".
דובר צה"ל שיבח את עבודתם של לוחמי כיפת ברזל והסביר כי "במהלך הלילה הותקפו 87 יעדים, בהם מפקדת הביטחון המסכל של חמאס. מדובר בבניין ענק של 4 קומות". לדבריו, האחריות מוטלת קודם כל על חמאס, שנדרש לממש את האחריות על הגדר וגם מול הפלגים. "מצופה מחמאס להשתלט על המצב ברצועה", ציין, "ברגע שהם משדרים אווירת אלימות על הגדר - שלא יתפלאו שארגונים מבצעים ירי". הוא הוסיף כי "האחראים לירי הלילה הם הג'יהאד האיסלאמי, עם הכוונה מדמשק, וסימנים לכוח קודס האיראני".

הוא ציין כי "עמידתם של פיקוד דרום ושל אוגדת עזה על הגדר בלתי מובנת מאליה" והדגיש: "יש להיצמד להנחיות פיקוד העורף ביממה האחרונה". מנליס הסביר כי "הצבא מוכן בהגנה קרקעית ואווירית לתרחיש של הרחבת התקיפות". דובר צה"ל טען כי "הגי'האד האיסלאמי לא חיכה לאישור חמאס בשביל השיגורים". הוא סיכם: "אנחנו עושים הפרדה בציר ההומניטרי בין טרור לאזרחים. חמאס לא זה שירה, אך הוא הריבון והאחראי ברצועה".