ראש השב"כ, נדב ארגמן, דיווח הבוקר (שלישי) בפתח סקירתו בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "השקט ביהודה ושומרון מתעתע", וחשף כי "בשנה אחרונה הצלחנו לסכל 480 פיגועים, עצרנו 219 חוליות חמאס וסיכלנו 560 ניסיונות של מפגעים בודדים. כמו כן, הצלחנו לסכל תקיפות סייבר וריגול נגד ישראל". 

הוא הסביר כי "המציאות ביהודה ושומרון מאוד מורכבת. מעל פני השטח מבחינים בשקט, אבל השקט הזה מתעתע. מתחת לפני השטח הוא רוחש ומבעבע. החמאס מנסה בכל הכוח להוציא פיגועים באיו"ש ומאיו"ש בהכוונה מרצועת עזה, טורקיה ולבנון. המציאות המאפשרת חיים ביהודה ושומרון היא תולדה של פעולה מאומצת של מערכת הביטחון שמאפשרת לאזרחים לחיות את חיי היום-יום". 
 
בהתייחס למצב ברצועת עזה, אמר: "המצב בזירה הביטחונית הזו מאוד לא יציב. בשנה האחרונה ברצועת עזה, אנחנו נמצאים בין ספק מערכה או לקראת מערכה, ומצד שני יש ניסיון לייצר מצב הומניטרי לאזרחים ברצועה".

משפחת מנגיסטו. צילום: רויטרס
משפחת מנגיסטו. צילום: רויטרס

בתוך כך, בצל הפרסומים על הסדרה בעזה, אומר אחיו של אברה, אילן מנגיסטו, כי הוא וכל בני משפחתו עוקבים בתקווה ובציפייה אחר הפרסומים בתקשורת אודות הסכם מתגבש עם חמאס בעזה: ״האם זה ייתכן? האם יעלה על הדעת שהמדינה, בהינתן לה הזדמנות פז להציל חיי אזרחים, תוותר על ההזדמנות הזאת ותפקיר את אזרחיה לגורלם?  אנחנו קוראים לממשלה לא להפקיר את אברה ושאר השבויים והנעדרים במסגרת ההסכמות המתגבשות עם חמאס ולוודא שמחזיקיו של אחי ישחררו אותו למשפחתו".

לדבריו, "למדינה יש חוב מוסרי למשפחות השבויים והנעדרים. ראש הממשלה אשר הבטיח כי חיי אחי אינם הפקר, שרים וחברי כנסת אשר הבטיחו כי גורלו של אברה לא ייעלם מעיניהם, האם כך תתנו להזדמנות להציל אותו לחלוף? לחמוק בין הידיים? על הממשלה לעמוד בהבטחותיה שהמדינה רואה בחמאס הגורם האחראי לשלומו של אברה - שבוי פגוע נפש, וכי החזרת השבויים הנה תנאי ראשוני והכרחי לכל הסדרה. על ממשלת ישראל לנצל כל הזדמנות שמתפתחת באזורנו ולדאוג לכך שהבנים ישובו הביתה בהקדם".