ההסלמה בדרום: תמונות שפורסמו היום (רביעי) מציגות את תקיפות צה"ל ברצועת עזה במהלך סבב הלחימה האחרון, במהלכו הופצצו בין היתר מבנים ומשרדים צבאיים של החמאס, מחסני אמל"ח ואף תחנת הטלוויזיה של ארגון הטרור, אל-אקצה, ששידוריה שובשו בעקבות התקיפה. 



במהלך הלילה לא נרשמו אירועים חריגים ונראה כי הפסקת האש שהוכרזה אמש נשמרה עד כה. תושבי הדרום, שזכו ללילה שקט אחר יממה כואבת במיוחד עם כ-460 שיגורי טילים מהרצועה, הפגינו כנגד הרגיעה ותבעו מבצע צבאי שיחזיר את השקט באופן מוחלט. 



תקיפת צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל


צילום: דובר צה"ל


תקיפת צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל



בשדרות, תושבים שזעמו על החלטת הקבינט חסמו כביש בכניסה לעיר תוך הבערת צמיגים. בשלב מסוים אף נערכו עימותים מול שוטרים שנכחו במקום. אלירן ג'רבי, אחד התושבים המוחים סיפר לכאן כי "ביבי החליט לעשות הפסקת אש על דעת עצמו אחרי 18 שנה שאנחנו חיים פה ממבצע למבצע, הם עושים ישיבות קבינט, שיבואו לחיות פה כמונו עם הטילים והילדים בטראומה כמו שאנחנו חיים. זאת האש שהממשלה עשתה זה הממשלה בעצמה עשתה, ביבי אתה אתה כישלון בביטחון, אנחנו סובלים בגללך 18 שנה, שדרות סובלת זאת האש שאתה רצית. הבחירות הבאות ביבי לא יקבל פה קולות אם לא תהיה הכרעה של חמאס, ולא יהיה ניקיון של עזה כמו דאחיה".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

 
עוד אמר כי "בהפסקות האש הקודמות היו מכות כואבות על עזה עכשיו אין אפילו את זה, תושבי שדרות זועמים כואבים חיים תחת שבי של חמאס, לא תחת שלטון ישראל. חמאס מחליט מתי נאכל נתקלח נישן, אי אפשר לחיות כך יותר, ביבי נכשלת. אנחנו חשבנו שהסבב הזה יהיה כמו שאולמרט נתן ללבנון, ככה רצינו לראות את הנייה".

כזכור, הקבינט התכנס לדיונים במשך כשש שעות, לאחר שתי יממות מדממות בהן רקטות נורו ללא הפסקה לאזור עוטף עזה וצה"ל השיב בתקיפה של כ-140 מטרות ברצועת עזה. בסיום הישיבה, יצאה הנחיה לצה"ל "לפעול ככל שיידרש", אך הוחלט לקבל את המשוואה המוכרת מהסבבים הקודמים לפיה "שקט ייענה בשקט". 

בדיווחים מסוימים בכלי התקשורת נאמר כי ההחלטה התקבלה פה אחד - מה שהוכחש במהרה על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר החינוך נפתלי בנט, שהודיעו כי התנגדו למתווה זה. על פי הדיווחים, גם איילת שקד וזאב אלקין התנגדו להפסקת האש. אולם, מאחר שלא התקיימה הצבעה בנושא, התנגדות השרים היא בגדר הבעת עמדה בלבד ואת ההחלטה בפועל קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנגד, גורמים מדיניים בכירים הדגישו אמש כי הקבינט קיבל את עמדת מערכת הביטחון כי יש ללכת לאפיק ההסדרה ולא להחריף את ההתקפות ברצועה.