חשוד בביצוע פיגוע הדקירה בהר גילה הסגיר את עצמו הערב (שלישי) לידי לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל המוצבים במעבר רחל שבגזרת ירושלים. החשוד, תושב דהיישה בשנות ה-20 לחייו הועבר להמשך חקירות גורמי הביטחון, כדי לברר בוודאות את מניעיו. במקביל לכך הודיע בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים כי הפצוע באירוע שוחרר לביתו לאחר שקיבל טיפול רפואי.



כזכור, בשעות הצהריים דקר המחבל אץ אהרן הלר, אזרח ישראלי בשנות ה-30 לחייו באזור צומת הוואלג'ה, שביהודה ושומרון. צוותי מד"א ובשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו לו טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים. לאחר האירוע, כוחות משטרה וצבא ופתחו בסריקות אחר החשוד שנמלט מהמקום.



בראיון לערוץ 10 סיפר הלר: "עצרתי בחנות כדי לקנות שתייה וכשיצאתי מהחנות עמד מחבל ליד האוטו. באתי להיכנס לאוטו הוא התחיל לדקור אותי עם סכין. הוא תפס אותי ביד שמאל שלו והתחיל לדקור אותי בפנים, ניסה להרוג אותי בכל הכוח. נאבקתי איתו טיפה הצלחתי להיפטר ממנו, ברחתי פנימה לחנות ממש נס ניסים נס שהוא לא הצליח לפגוע בי באמת"



"הוא ניסה להיכנס שוב לחנות הוא לא הצליח זרקתי עליו חפצים מתוך החנות", המשיך הלר לספר, "רצתי פנימה התקשרתי למשטרה דיווחתי והסברתי להם את המיקום וכמובן התקשרתי למשפחה ניסיתי להסביר להם שהיה לי נס גדול שאני חי שמעתי אנשים שאומרים שזה משהו פלילי ולא לאומני אני לא מצליח להבין מה הם חושבים אני לא מכיר את המקום, זה לא מישהו שמכיר אותי - הוא ניסה להרוג אותי בכל הכח, וכשהוא הבין שזה לא הולך לו הוא תפס את הרגליים שלו וברח".