כ־150 תלמידות למדעים וטכנולוגיה מבתי ספר בצפון הארץ השתתפו בכנס במו"ט שיזמה רפאל (הרשות לפיתוח אמצעי לחימה), שהתקיים בסימן "נשים פורצות דרך".
במו"ט הוא פרויקט התנדבותי ייחודי שמקדמת רפאל, אשר נועד לעודד חינוך טכנולוגי. הפרויקט הוקם לפני כ־12 שנים על ידי מדעניות ברפאל, ובמהלך השנים השתתפו בו יותר מ־1,000 תלמידות מכיתות ט', העומדות לסיים את חטיבת הביניים והגיעו לשלב שבו הן אמורות לבחור מגמה. במהלך שנת הלימודים הן מגיעות לביקורים ברפאל בהדרכתן של מדעניות מכל הדיסיפלינות. "הפרויקט נועד בין היתר לשחרר פחדים ולחצים ממקצועות מדעיים כמו פיזיקה, כימיה, מתמטיקה, ביולוגיה ועוד, ולבנות תחושת מסוגלות בקרב הבנות", מציינים ברפאל.
 ברפאל ציינו עוד כי פרויקט נוסף לעידוד החינוך הטכנולוגי הוא מיזם המלגות של החברה בהיקף של כ־100 אלף שקל. המלגות מוענקות מידי שנה לכ־70 תלמידים מצטיינים במגמות טכנולוגיות ממגוון בתי הספר והמכללות באזור הצפון. במסגרת הפרויקט, מהנדסים ברפאל מראיינים את הילדים המצטיינים בשנה הראשונה במגמה (כיתה י'), והבולטים שביניהם מתקבלים לתוכנית, ומעניקים להם ברפאל מלגה כספית. מי שממשיך להצטיין מגיע מחדש לרפאל, ורובם מקבלים מלגה מדי שנה עד סוף התיכון ואפילו במשך הלימודים האקדמיים.

ברפאל מספרים ששתי בוגרות התוכנית נקלטו לראשונה במפעל של החברה. האחת, מיתר, שסיימה את תיכון מקיף דתי בבית־שאן, והשנייה, אילור, בוגרת תיכון בנהריה. שתיהן השתלבו בתוכנית הייחודית מכיתה י', הצטיינו במשך השנה ונותרו בקשר עם אנשי רפאל שדחפו אותן להצטיין. כיום הן מועסקות כהנדסאיות אלקטרוניקה בחטיבת החימוש.
זאת ועוד: 2,250 עובדים מקרב עובדי רפאל מתנדבים בקהילה על בסיס יומיומי בכ־50 פרויקטים שונים, מחציתם מתמקדים בעידוד החינוך הטכנולוגי. לדברי עמית צימר, סמנכ״ל בכיר ברפאל, "עבורנו, התנדבות בקהילה, כחלק מהאחריות התאגידית, היא לא פחות חשובה מההמצאות הגדולות שלנו כמו 'כיפת ברזל' ו'מעיל רוח'".