כוחות צה"ל מסרו היום (שלישי) לבני משפחתו של המחבל שרצח את ארי פולד ז"ל בצומת גוש עציון בספטמבר האחרון הודעה על הכוונה להרוס את דירתו. דירת המחבל מצויה בקומה השלישית במבנה בן שלוש קומות. למשפחת המחבל ניתנה האפשרות להגיש השגה עד לשני בדצמבר.

מארגון בצלמו שמלווה את המאבק להרס בתי המחבלים ברכו על הודעת צה"ל להרוס את בית המחבל, אבל הוסיפו כי "לצערנו במקום שצו ההריסה יימסר מיד לקח כמעט חודשיים ואחרי לחץ משפטי ארוך שהפעלנו. אנחנו דורשים מצה"ל לסיים את ההליך במהירות. הרס בתי מחבלים מציל חיים ומונע פיגועים הבאים".

לפני כחודש הוגש כתב אישום נגד נגד המחבל חליל ג'בארין שביצע את הפיגוע. כתב האישום מייחס לנאשם עבירה של גרימת מוות בכוונה (המקבילה לעבירת רצח בישראל), וכן עבירות נוספות. המחבל מוחזק מאז הפיגוע במעצר. עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים.

פולד נדקר בחזהו בכניסה לקניון ליד צומת גוש עציון על ידי ג'בארין, תושב הכפר יטא, פונה למרכז הטראומה בבית החולים שערי צדק בירושלים בהיותו מונשם ומורדם במצב אנוש. לאחר ניסיונות החייאה שנמשכו כשעה נאלצו הרופאים להרים ידיים וקבעו את מותו.

חליל ג'בארין, רוצחו של ארי פולד ז"ל


על אף הפגיעה האנושה בגבו, רדף פולד אחרי הנער המחבל ולירות לעברו יחד עם אזרח נוסף וסייע למנוע פיגוע חמור יותר. ארי פולד הותיר אחריו רעיה, מרים, וארבעה ילדים. הוא עלה לישראל בגפו מארה"ב כשהיה בן 18, למד בישיבת הסדר והתגייס לצה"ל. במלחמת לבנון השנייה שירת בצנחנים. כאמור, בשנים האחרונות עסק בהסברה לטובת ישראל בארץ ובחו"ל, בין היתר בבלוג שהפעיל israelshield.org ("מגן ישראל"), שבו הציג סרטונים וכתבות אקטואליה באנגלית על נושאים הקשורים בישראל. הוא גם הרצה בעולם על ישראל והסביר על הסכסוך מנקודת מבטו.

כמו במקרים דומים של פיגועים בידי מחבלים בודדים, גם הפעם לא היה בידי מערכת הביטחון מידע מוקדם בנוגע לפיגוע המדובר. יטא נחשבת כמקום עוין שממנו יצאו מחבלים רבים באיו"ש ובשטח ישראל, גם בשנים האחרונות, אולם לדוקר ולמשפחתו לא היה עבר ביטחוני של מעורבות בטרור.