רשת החדשות אל מיאדין, המקושרת לחיזבאללה, דיווחה הבוקר (שלישי) כי במהלך פגישה במצרים, הסכימו נציגי חמאס לקבל את תנאיו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנוגע להעברת השליטה ברצועת עזה לידי הרשות הפלסטינית, בתמורה להסרת הסנקציות והקמת ממשלת אחדות בין חמאס לפתח. עוד דרשו בחמאס קיום בחירות ברחבי רצועת עזה ויהודה ושומרון תוך חצי שנה.



המקור ציין כי חמאס קיבלו את דרישות הרש"פ מ-2017, במקום מימוש הסכם הפיוס משנת 2011, כפי שהתנועה דרשה עד כה. כזכור, מצרים פועלת זה זמן רב להביא לפיוס בין הפלגים הפלסטינים, פילוג שהחל לאחר השתלטות חמאס על רצועת עזה ב-2007. בשנתיים האחרונות החלה הרשות הפלסטינית להפעיל לחץ כלכלי כבד על חמאס ועל רצועת עזה, במטרה להכריח את חמאס לוותר על השליטה ברצועת עזה.



בתגובה לכך, החל החמאס בצעדות השיבה, הפגנות המוניות מול גדר המערכת עם ישראל, שיגור עפיפוני ובלוני נפץ לעבר שדות וישובי עוטף עזה, ואף שיגור רקטות לעבר ישראל, וזאת במטרה לשבור את המצור על הרצועה. בעקבות ההפגנות והעימותים, ובתיווך מצרי, הגיעו ישראל וחמאס להסכם הסדרה, במסגרתו חמאס צמצם את תהלוכות השיבה, וישראל אפשרה לקטאר להעביר כסף וסולר לרצועת עזה.