תסיסה בליכוד: כ-50 פעילי ליכוד, המתכוונים להתמודד בבחירות הקרובות על מקום ברשימת הליכוד בכנסת במסגרת המחוזות השונים במפלגה, ערכו שלשום כנס חירום בכפר המכביה במטרה לבלום ניסיון שנעשה, לדבריהם, לשנות את שיטת הבחירות הפנימיות במפלגה, כך שיגדל מספר המועמדים שייבחרו ברשימה הארצית על חשבון מועמדים שיבחרו במחוזות.

את הכינוס שנערך תחת הסיסמה "המחוזות לא זזים. אם זזים לא מנצחים", ארגנו אסי לוי, חבר מרכז וחבר וועדת החוקה של הליכוד, איתן כהן ממחוז ירושלים, לשעבר היועץ הפוליטי של השרה מירי רגב, ורו"ח שמעון ישראל ממחוז חיפה.

חברי המרכז חוששים כי ראש הממשלה ויו"ר המפלגה, בנימין נתניהו, ינסה לקדם בלחצם של חברי כנסת שינוי בשיטת הבחירות הפנימיות לרשימת הליכוד לכנסת.

על פי תקנון הליכוד, מי שנבחר לכנסת בבחירות הקודמות כנציג מחוז, ששם נדרשו רק כמה אלפי קולות בודדים כדי להיבחר, וירצה להתמודד שוב בפריימריז של המפלגה יצטרך להתמודד הפעם ברשימה הארצית ששם יש צורך להשיג תמיכה גדולה פי כמה. "על פי השיטה הנוכחית מספר המקומות הריאלים שעומדים לרשות חברי כנסת מכהנים הוא כ-15 בלבד כך שכמחצית מחברי הכנסת של הליכוד יצטרכו ללכת הביתה בבחירות הקרובות, אם הליכוד ישמור על כוחו, ולכן יש לחץ גדול על נתניהו לדחוק את המיקום של המחוזות הרחק לאחור ולכך לא נסכים", אמר אסי לוי, ממארגני הכינוס.

לדברי איתן כהן, "דחיקת רגלי המחוזות ברשימת הליכוד לכנסת תגרום לכך שלא תהיה תחלופה בסיעה ולא יהיה ייצוג הולם למחוזות שהם למעשה הביטוי של השטח הליכוד. המוטו שלנו הוא "המחוזות לא זזים כי אם זזים לא מנצחים". בלי השטח, בלי המחוזות שהם הרוח החיה של הליכוד המפלגה לא תוכל לנצח בבחירות ולא ניתן לפגוע בהם".

רוני שטרן, המתמודד כנציג הגליל והעמקים ברשימת הליכוד, אמר: "התכנסנו כדי לעמוד כחומה בצורה נגד הכוונה להזיז את המחוזות והמשבצות לאחור ברשימה. בעבר הוחלט כהצעת פשרה שחברי המרכז יבחרו רק את נציגי המחוזות ברשימת הליכוד. כעת כשמנסים לפגוע במחוזות אנו נעלה את דרישתנו שכל רשימת הליכוד לכנסת ללא יוצא מהכלל תבחר ע״י חברי המרכז. כמו כן נבקש הצבעה חשאית כך שאנו בטוחים שהניצחון יהיה בידנו".

יצוין כי בכינוס סיעת הליכוד בשבוע שעבר בכנסת אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני שוקל להגדיל מספר נציגים ארציים ברשימה לכנסת הבאה". גורם בליכוד טען כי נתניהו אמר את הדברים בהלצה כדי להרגיע את הרוחות בעקבות ויכוח סוער בין ח"כ נאוה בוקר לח"כ נורית קורן, אולם נציגי המחוזות התקשו לקנות את ההסבר.