חברי כנסת ושרים התייחסו הבוקר (שלישי) להודעת צה"ל על יציאה למבצע איתור ונטרול מנהרות טרור התקפיות של חיזבאללה. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, איים בערוץ הכנסת על ממשלת לבנון, שלדבריו, "צריכה להבין שכל מה שיקרה היום יהיה על אחריותה ועלול לסכן גם אותה".



"יש כאן אירוע, לא רק ביטחוני גדול, אלא גם מדיני גדול", קבע ארדן, שהסביר: "מהיום ממשלת לבנון לא תוכל יותר להגיד שיש כאן ארגון חמוש שפועל משטחה. השימוש בתשתיות לבנון ברור היום מאי פעם, והוא מסכן את ביטחון אזרחי ישראל על ידי ארגון טרור שנשלט על ידי איראן. ממשלת לבנון צריכה להבין מהיום כל מה שיקרה הוא על אחריותה ועלול לסכן גם אותה". 

"אנחנו נציג בכל העולם את הפרת החוקים הבינלאומיים על ידי ארגון טרור, שהוא חלק מממשלת לבנון", הוסיף השר. "אנחנו פועלים בשטח ישראל כרגע, מי שצריך לתת את התשובות וההסברים על הפרת הריבונות של ישראל זה חיזבאללה".
הכנות למבצע "מגן צפוני" לחשיפה ונטרול של מנהרות טרור התקפיות של חיזבאללה. צילום: דובר צה"ל

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ״ץ, מסר כי הוא "מברך על פעולת צה״ל להשמדת מנהרות החיזבאללה, שנועדה להסיר איום חמור מעל מדינת ישראל ותושבי הצפון. שוב מוכיחה ישראל את יכולותיה המודיעיניות והמבצעיות הגבוהות מול כל מזימה ומול כל אויב. יש לשבח את רה״מ ושר הביטחון בנימין נתניהו על שלמרות הלחצים הקשים, הוביל תהליך נכון של קבלת החלטות בקבינט הביטחוני, תוך הפעלת שיקול דעת רחב ומקיף לטובת ביטחון מדינת ישראל".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הוסיף: "עם ישראל כולו נושא עיניו כעת לגבול הצפון. לא ניתן להפר את הריבונות הישראלית. אני מחזק את התושבים ואת כוחותינו שיבצעו מלאכתם החשובה במקצועיות. חג שמח, שמרו על עצמכם!".

ח"כ יואב קיש ציין כי מדובר ב"מהלך חשוב ואסטרטגי של צהל שיכול לצאת לפועל לאור השקט בגזרה הדרומית. אני מעריך את הקבינט הישראלי וראש הממשלה על אחריות ותבונה מדינית וביטחונית. התסכול (הלגיטימי) בשל האיפוק הישראלי מול ירי החמאס מקבל תפנית". 

סגן השר, ח"כ מייקל אורן (כולנו), גיבה את החלטת האיפוק נגד חמאס, ובירך על השמדת המנהרות: "השמדת מנהרות החיזבאללה על ידי צה"ל משקפת את החוכמה בהימנעות מהמזימה האיראנית להסיט את ישראל למלחמה נגד החמאס, בן בריתה של החיזבאללה. על העולם להעריך את האיפוק הישראלי כלפי החמאס ולעמוד עם ישראל כנגד התוקפנות הבוטה מצד נציגי איראן בלבנון".

ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני), לעומת זאת, אמר כי "הפעולה של צה"ל לניטרול המנהרות בצפון, פעולה שכולה בשטח ישראל, היא חשובה ביותר, אך יחד עם זאת מובן שזה היווה רק תירוץ בידי נתניהו להתקפל בפני חמאס רק לפני מספר שבועות".