מחבלים בתוך המנהרה: צה"ל חשף הערב (שלישי) סרטון מהמנהרה שנחשפה סמוך למטולה, בה נראים שני מחבלי חיזבאללה הולכים בה וניגשים למצלמה שהותקנה, מזהים את חומר הנפץ שהוצמד אליה ובורחים. מתברר כי נוכחות המחבלים במנהרה ועיתוי הריסת המנהרה היו צירוף מקרים. המצלמה שהורדה למנהרת הטרור שנחשפה בגבול הצפון נועדה לנתח את תוואי המנהרה לפני הפעולה הגלויה להריסתה. עם זאת המחבלים שנכנסו למנהרה ונקלטו בעדשת המצלמה היו שם במקרה, אבל נוכחותם לא השפיעה על לוח הזמנים לביצוע הפעולה. 

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר הערב כי "המנהרה נחפרה ממבנה אזרחי ששימש כמפעל בלוקים אזרחי, המנהרה יוצאת מהמבנה וחודרת לשטח ישראל", אמר מנליס, "המעקב שלנו על המבנה הראה שהפעילות האזרחית ירדה והצבאית עולה. ראינו פעילות רכבים חריגה שמפנים חול תוך שנותנים לפעילות כיסוי אזרחי. הבוקר דקות לאחר תחילת המבצע. החדרנו מצלמות למנהרה שזיהו פעילי טרור נעים לכיוון המנהרה, מגיעים אליה, ולמעשה מוצמד אליה מטען קטן שמנע שימוש מבצעי במנהרות. אנחנו ממשיכים בחשיפה ונטרול המנהרות האחרות". 
ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל, גדי איזנקוט, מסרו הערב הצהרות והתייחסו לחשיפת והשמדת המנהרות. נתניהו אמר כי "הכוונה של החיזבאללה הייתה להחדיר מחבלים לשטחנו וגם זה חלק ממערכה רחבה שהם תכננו של כיבוש חלקים מהגליל. זה איום ממשי בהיקף עוצמה ותעוזה שלא ידענו", הוסיף, "הפעולה היא חלק מרשת הטרור האזורית והתוקפנית בהכוונת איראן. הפעולות שלנו נגד איראן הביאו לירידה של עשרות אחוזים של חיילים איראנים בסוריה. בהנחייתי ובאישור הקבינט צה"ל יצא היום לסיכול המנהרות 'מגן צפוני' והיא תימשך עד סיום מטרותיה זאת לא פעולה נקודתית, אלא מתמשכת". 
הסרטון מתוך המנהרה

הרמטכ"ל גדי איזנקוט עלה לדבר לאחר ראש הממשלה ואמר כי "מאז סוף 2014 התקיים מאמץ מודיעיני מבצעי והנדסי לסיכול המנהרות. הבוקר יצאנו לפעולה והמאמץ יימשך מספר שבועות תחת מפקד פיקוד צפון, ולאחר שהבשילו התנאים. הקבינט אישר את המבצע לפני כחודש. המבצע יצא לדרך לפני שהאיום הפך למבצעי וישיר על תושבי הצפון וחיילי צה"ל. 
 
"תושבי הצפון יכולים להמשיך בחייהם בתחושת ביטחון. בצה"ל נבנתה לאורך השנים יכולת מתקדמת מאוד לנטרול מנהרות. מאז צוק איתן השמיד צה"ל 17 מתווים התקפיים בדרום, בשילוב יכולות צה"ל ושב"כ. במקביל בונים מכשול שישמר את ההישג לשנים ארוכות. דיברתי עם ראשי הרשויות. התיישבות וביטחון אפיינה את הצפון והודיתי להם על הנחישות והאחריות. קראתי להם להמשיך בשגרה ואת אורח חייהם בביטחון מלא, וכך אני קורא לאזרחי ישראל".