כתב חדשות עשר ובעל הטור הקבוע ב"מעריב", אלון בן דוד, התייחס הבוקר (רביעי) בתכנית אילה חסוןב-103FM לנסיבות היציאה למבצע "מגן צפוני", ואמר כי "ההקפדה של צה"ל לא לשפוך בטון בצד הלבנוני, אחרי שהלבנונים כבר חדרו לשטחנו מספר מטרים, משדרת חשש".



בן דוד הסביר כי "הרמטכ"ל אמר בעצמו שצה"ל אוחז בתוכניות המנהרות של חיזבאללה כבר שנים. מדובר במספר חד ספרתי של מנהרות שחדרו אל תוך שטח ישראל והמנהרה במטולה היא הראשונה. המנהרות הללו נחפרו ליום פקודה. אנחנו הולכים בכל מקום בארץ בתחושה שיש לנו טילים מכוונים לעברינו מלבנון. אנחנו מכירים את האיום והשאלה היא מה עושים איתו. בשנתיים האחרונות התפתחה היכולת לאתר את המנהרות, גם מבחינה מודיעינית וגם מבחינה טכנולוגית, והחליטו לפעול בעיתוי הזה מתוך הבנה שאנחנו מתקרבים לצומת ולהחלטה מה עושים בנוגע למפעלי הנשק בלבנון, שהם האירוע האמיתי".



 


לדבריו, "אם אתה נכנס לסבב מול חיזבאללה, אז עדיף שהוא יהיה ללא המנהרות ושהוא ינוטרל כבר עכשיו. השאלה היא איך מנטרלים, האם נכון היה לעשות זאת בצורה פומבית והאם זה מוביל לתושבי מטולה או שהיה עדיף בדרך חשאית?".

"היה כאן אקט אגרסיבי של חיזבאללה שחדר לשטחנו במספר לא קטן של מנהרות", הוסיף העיתונאי, שתהה: "למה אנחנו מפחדים לטפל בצד השני של המנהרות הללו? למה הבית שנראה אתמול 40 מעבר לגדר עוד קיים? למה החופרים לא נפגעו? הניסיון הכמעט נואש הזה לא להפר את הריבונות הלבנונית אחרי שלבנון עצמה הפר את הריבונות משדרת חשש בעיני".

לטענתו, "היה כאן כיוון פוליטי במהלך הזה. כשאנחנו משמידים מנהרה בעזה לא פוגשים דוברים למיניהם ואין הצהרות של ראש הממשלה. מטפלים במנהרה כי צריך לטפל במנהרה. כאן עשו אירוע תקשורתי שחלקו הוא במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית נגד חיזבאללה. מבחינה ציבורית, העיתוי הזה הוא נוח, גם לראש הממשלה וגם לרמטכ"ל. לשניהם מתאים עכשיו מבצע כזה. לרמטכ"ל מתאים לסיים את התפקיד עם מבצע מוצלח לכאורה ולראש הממשלה יש את הרווח הפוליטי שלו. כל זה בלי קשר לכך שהפעולה היא נכונה ונדרשת".