"ברור שישראל אינה נערכת למלחמה", כך אמר גורם בחיזבאללה לעיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי", בתגובה למבצע "מגן צפוני" במהלכו חושף צה"ל מנהרות התקפיות של הארגון בגבול בין ישראל ללבנון. הגורם הוסיף, כי "ישראל דיברה על מנהרות במבצע שיימשך מספר שבועות. האויב יודע שמלחמה לא תהיה קלה והוא מודע להשלכותיה".



המקור בחיזבאללה הוסיף עוד, כי "מה שהוביל למבצע בגבול הוא המשבר הפנימי בישראל וההאשמות בשחיתות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו". הוא הסביר את השתיקה של הארגון, והדגיש כי "חיזבאללה התייחס למה שמבצע האויב הישראלי בשקט וללא תגובות, והוא יודע היטב שהמנהרות הללו הן בעיה גדולה לישראל שלא ידעה דבר עליהן, ולכן הן יהיו מקור הסכנה בעתיד".



אתמול אמר ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, כי "לבנון איננה מעוניינת בהסלמה מול ישראל", מוקדם יותר, צוות צה״ל בראשות ראש חטיבת קשרי החוץ, תת-אלוף ארז מייזל, השתתף במפגש טרילטראלי מתוכנן מראש שנערך בראשות מפקד יוניפי"ל ונציגי צבא לבנון בנאקורה. במוקד המפגש הציג הצוות את חשיפת המנהרה ההתקפית של חיזבאללה שנחפרה מלבנון לישראל. צה״ל הביע את מחאתו על הפרה חמורה של הריבונות הישראלית ושל החלטה 1701. המפגש נערך באופן שגרתי.



בתוך כך, האתר הסעודי "אילאף" דיווח אתמול כי ישראל הזהירה את חיזבאללה לבל יתקוף את כוחות צה"ל הפועלים לגילוי ואיטום המנהרות בצפון המדינה, וזאת באמצעות שר לבנוני לשעבר, המקורב לארגון. על פי הדיווח, ישראל הודיעה מראש על מבצע "מגן צפוני" לארגון השיעי הלבנוני. "שלושה בכירים ישראלים נועדו לפני מספר שבועות בבירה אירופאית עם שר לבנוני לשעבר, המקורב לחיזבאללה", דווח באתר. "השר הלבנוני קיבל מסר ברור, שישראל תפעל בשטחה בלבד, לא תחדור לשטח לבנון והזהירה את חיזבאללה פן יתקוף את צה"ל".