"הצלחנו להגיע חשאית למרחב, סגרנו אותו במתחם צר, ההערכה שלנו היתה שהוא יילחם", כך אומר הבוקר (חמישי) קצין בכיר בפיקוד המרכז על חיסולו הלילה של אשרף נעאלוה, המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. "במהלך הלילה הגיעה הידיעה המודיעינית האחרונה על מיקומו במחנה הפליטים האלים והצפוף, בתוך מבנה קטן", הסביר הקצין. "כוח מהימ"מ פשט על המבנה באופן חשאי, המחבל ירה לעבר הלוחמים עם רובה הקרלו שעמו ביצע את הפיגוע אך נורה ונהרג במקום".



פעילות כוחות הביטחון ללכידת המחבל מאזור התעשייה ברקן

הקצין התייחס גם למצוד אחר המחבל שנמשך מעל חודשיים: "הוא היה במנוסה ולכן היה חשש שיבצע פיגועים נוספים, הוקצו משאבים עצומים בעניין הזה והיו הרבה פעולות בשטח בניסיון לעצור אותו לפני פיגוע נוסף. לא יודעים לגבי תוכנית ספציפית אבל זו היתה ההערכה".

עוד אמר הקצין, כי כנראה שבחלק גדול מהמקרים הגענו למקומות שהיה בהם אחרי שנעלם. "הוא התנהל בצורה נכונה גם בשטח ופעל גם בסיוע אנשים נוספים", אמר. על משך הזמן שלקח להגיע לנעאלוה, אמר: "לפעמים המודיעין המתורגם ליכולת מבצעית מאפשר סגירת מעגל מהירה ולפעמים זה לוקח יותר זמן, אבל עדיין זה לא מחבלים שחיים שנים כמבוקשים. עדיין הוא היה תחת מרדף".

עוד אמר הגורם הבכיר בפיקוד מרכז, כי ההערכה שהמחבל מברקן לא היה משויך לחמאס, אבל זה עדין נבדק. לדבריו, חמאס מנסה כל הזמן לבצע פיגוע".
הקצין התייחס גם למניעת פיגועים ביו"ש: "רק השנה סיכלנו מאות פרשיות טרור ועצרנו 2700 איש על מנת למנוע פיגועים. מעל 90% מהכוונות לבצע פיגועים מסוכלים מראש". 

הפיגוע בעפרה: "אחד הלוחמים ירה על הרכב ומנה את המשך הירי"
 לגבי חיסול המחבל שהיה מעורב בפיגוע הירי בצומת עפרה, אמר הקצין כי טרם נשללה האפשרות שיש עוד מחבלים הקשורים אליו. "אנו ממשיכים לחזק את ההגנה על המרחב ועדיין בעבודה על האירוע הזה. אנחנו עדיין לא בסוף התהליך ועדיין בתוך המרדף". הקצין הבכיר התייחס גם לתפקוד הכוח מהגדוד החרדי נצח יהודה שאבטח את הטרמפיאדה בצומת עופרה בזמן הפיגוע: "אירועי ירי מרכב חולף מתרחשים במהירות ובצורה מפתיעה. נתחקר את האירוע, נעשה חשבון נפש ונלמד ממנו. במקרה הזה אחד הלוחמים ירה על הרכב ומצאנו על המכונית סימני פגיעה, כך שתגובת הלוחם מנעה מהמחבלים להמשיך לירות על מטרה מקובצת מטווח קרוב. ברוב המקרים הללו הלוחמים בקצה חדים ומגיבים מהר".

מדובר באיש חמאס צלאח ברגותי, בנו של בכיר חמאס, עומר ברגותי, שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים. מקורות פלסטינים דיווחו, כי כוחות צה״ל נכנסו לבית המשפחה. בנוסף, נעצרו מספר חשודים נוספים בביצוע פיגוע הירי לפני ארבעה ימים, בו נפצעו שבעה אזרחים ישראלים. תינוק אשר נשאה ברחמה אחת הפצועות, שירה איש-רן נפטר בבית החולים אמש והובא למנוחות בירושלים, כאשר הוא נושא את השם עמיעד ישראל.

בעת ניסיון מעצרו של מבצע הפיגוע, תושב הכפר כובאר שבבנימין, הוא ניסה להימלט תוך ניסיון לפגוע בכוחותינו, ואז נורה ונהרג. בנוסף, כאמור, נעצרו עוד מספר חשודים במעורבות בביצוע הפיגוע. העצורים הועברו לחקירת שב"כ. "שירות הביטחון הכללי יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל, ימשיכו לפעול בנחישות נגד מבצעי פיגועים והמסייעים להם ולשמירה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה", נמסר מהשב"כ.

ואילו הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, התייחס לחיסול מהחבלים לאחר הערכת מצב מטכ"לית. הרמטכ״ל ציין לחיוב את הנחישות, הדבקות במשימה ושיתוף הפעולה הפורה בין כוחות צה״ל, שב״כ ומשטרת ישראל, אשר הביאו הלילה לפגיעה ולמעצר המחבלים שביצעו את פיגועי הירי בברקן ובצומת עופרה. 
"המאבק בטרור הוא מאבק מתמשך אך המסר לטרור ולמחבלים ברור", אמר איזנקוט, והוסיף כי המאמץ לשימור הביטחון ותחושת הביטחון באיו"ש וביתר הגזרות נמשכים כל העת.