פעילים פלסטינים פתחו בקמפיין שמטרתו למנוע מצה"ל להשתמש במצלמות אבטחה כדי לעקוב אחר מחבלים שביצעו פיגועי טרור כנגד ישראלים. הפעילים סבורים כי צילומים ממצלמות המעקב שנתפסו ע"י צה"ל סייעו לחשוף את זהותם של חלק מהמחבלים שהיו מעורבים בגל הטרור האחרון בגדה המערבית, שגבה עד כה את חייהם של החיילים יובל מור יוסף ויוסי כהן ז"ל ושל התינוק עמיעד ישראל ז"ל.

זמן קצר לאחר פיגוע הירי בעפרה, פשטו כוחות צה"ל על מספר בניינים ברמאללה ובאל-בירה והחרימו צילומי מצלמות אבטחה של משפחות ועסקים, כמו גם של מוסדות ציבור של הרשות הפלסטינית. לדברי הפעילים, הם אינם פוסלים את האפשרות שצה"ל הסתייע בצילומים על מנת לזהות את סאלח ברגותי, החבר בחולייה שביצעה את פיגוע הירי בעפרה ונהרג בשבוע שעבר בפעולת צה"ל. בפיגוע בעפרה נפצעו שבעה בני אדם, נוסף לתינוק שיולד באותו לילה ומותו נקבע שלושה ימים לאחר מכן.
הפעילים הפלסטינים סבורים גם כי צילומי מצלמות האבטחה שימשו את צה"ל על מנת לאתר את המכונית ששימשה את המחבלים בפיגוע הירי. על כן, בימים האחרונים מחלקים הפעילים הפלסטינים כרוזים ברמאללה ובאל בירה וקוראים לתושבים המקומיים לנקוט באמצעי זהירות על מנת למנוע מכוחות הביטחון הישראליים להשתמש במצלמות האבטחה כדי לזהות פלסטיני המעורבים ב"פעולות התנגדות" כנגד חיילים ומתנחלים. "אנחנו קוראים לך לכבות את המצלמות המותקנות בביתך ובעסק שלך, או להזיז את הכיוון שלהן מהרחוב", נכתב בכרוזים.

"מטרת הקמפיין היא להזהיר את עמנו מהסכנות שהמצלמות האלו מציבות לחייהם של לוחמי ההתנגדות", הסביר אחד הפעילים. "אנשים צריכים לעשות כל שביכולתם על מנת למנוע מהצבא הישראלי להשתמש במצלמות שלהם. המצלמות הפכו לאויב מספר אחד של ההתנגדות הפלסטינית".
מאזן שחאדה, פעיל נוסף במאבק, אמר כי ישראל יודעת שכמעט לכל עסק או משפחה פלסטינית יש מצלמות אבטחה, ולכן דבר ראשון שצה"ל עושה לאחר פיגוע הוא להחרים את המצלמות. "אנחנו יודעים שבעבר הצהבא הישראלי השתמש בקלטות שצולמו ע"י פלסטינים על מנת לזהות ולהרוג פלסטינים אחרים". 
לואיי זריקאת, דובר משטרת הרשות הפלסטינית, אמר כי המשטרה לא יכולה למנוע מאנשים להתקין מצלמות אבטחה. לדבריו, רק כאשר יש תלונה כי המצלמה חודרת לפרטיות, המשטרה מתערבת.