מבצע "מגן צפוני", שחשף את מנהרות הטרור בגבול הצפון, גרם לפתיחת השיח מחדש באזור מוכה המנהרות "לשעבר", עוטף עזה, כשעוד ועוד אזרחים מתלוננים על רעשי חפירות. ניר וקנין, תושב שדרות, התראיין היום (רביעי) בתכניתה של אילה חסון ב-103FM והעיד על רעשי החפירות ששמע: "אנחנו שומעים קדיחות, עבודות של פטישים, רעשים של קונגו ועוד. אלו רעשים שלא מותירים צל של ספק שחופרים לנו מתחת לבית".



עוד אמר וקנין כי "שדרות מורגלת לטרור, אנחנו מכירים את הקאסמים וכבר היו לכאן ניסיונות של חדירה יחד עם מנהרה שהתגלתה בניר-עם ויצאו ממנה מחבלים שהרגו ארבעה חיילים במבצע צוק איתן. תמיד סמכתי על הצבא ועל גורמים בעיריות אך טוב להתריע. אנחנו עם יד על הדופק ועושים מה שצריך מבחינתנו כתושבים והעירייה עושה את מה שהיא יודעת לעשות".



 


בעקבות התבטאויות אלו, אלון דוידי, ראש עיריית שדרות הגיב: "אני שמח שיש ערנות של התושבים בנושא. כל תלונה של תושבים זוכה לבדיקה בשיא הרצינות למרות שאנחנו יודעים שנבנים אלמנטים בינינו לבין עזה שיאפשרו ביטחון גדול יותר. צריך לזכור שבסוף מדובר בארגון טרוריסטי שיעשה הכל כדי להצדיק את קיומו".

עוד הוסיף דוידי: "ניסו בלונים, עפיפונים ורחפנים והם עוד ינסו כל דבר. בשדרות זה 95% גן עדן ו-5% גיהינום. בימי מתיחות קשה אך ביום יום יש שגרה. כיום יש בשדרות 27 אלף תושבים והעיר ממשיכה להתפתח ולבנות אלפי יחידות דיור. צריך לזכור שהדרום מתפתח בזכות עצמו ונשמח לקבל כל תושב שמעוניין להגיע. לאחרונה אזור הרכבת הפך להיות מאוד מבוקש למפעלים וחברות שרוצות לעבור לאזור".