צביקה יחזקאלי, ראש דסק לענייני ערבים בחדשות עשר, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM על החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להורות על נסיגה אמריקנית משטח סוריה, שעשויה לשרת את האינטרסים של איראן במדינה ומותירה את רוסיה כמעצמה הבלעדית באזור. "המהלך הזה נתפס ככישלון בקרב הסורים והאיראנים", אמר יחזקאלי. "ברגע שאתה עוזב שטח, לא משנה אם זה בעקבות סיבות טכניות או כלכליות, מיצוי או לא מיצוי. ברגע שאתה מכריז על זה, מבחינתם הפסדת. המשחק במזרח התיכון הוא אחיזה בקרקע, מי שיוצא הוא המפסיד. לצורך העניין, תראה את הרוסים שנשארים בסוריה". 
 
לתפיסתו, העניין התודעתי משחק תפקיד משמעותי. "ארה"ב מפקירה את בעלי בריתה", טען. "מדובר בהפסד תודעתי לארצות הברית. מבחינת איראן וחיזבאללה הם ניצחו את כל הפולשים הזרים שהגיעו לסוריה. נכון, מדובר ב־2,000 חיילים, לא מספר כזה רציני, אבל הם היו הנוכחות האמריקאית בשטח. מספיק שהאמריקאים היו בתוך המשחק וכולם זזו קצת אחורה והתחשבו בהם. למרות שהרוסים הם בעלי הבית באזור". 
 
עוד טען יחזקאלי, כי "ארה"ב הפקירה את הכורדים שלא יקבלו מדינה. ארדואן הולך לפלוש אליהם, אסד הולך לנקום בהם ואנחנו נשמע על מעשי טבח אצל הכורדים כתוצאה מהנסיגה האמריקאית. אין מה לעשות לגביי זה. אתה תראה שיום אחד אפילו איראן תכריז על יום ניצחון ותטען שארה"ב הגדולה נוצחה". 

 

"הבסיסים האמריקאים ישבו בתפר בין עיראק לסוריה, ועכשיו הסכנה הגדולה לישראל היא שאיראן תעביר נשק לחיזבאללה ותהיה על גבולותינו בצפון", הזהיר יחזקאלי. "כרגע יש תנועה של אנשים מאיראן לסוריה, מיישבים את הבתים שישבו בהם הסונים בתושבים שיעים. סוריה משתנה לנגד עינינו מבחינה אתנית, וזה יעלה את הסיכוי לעימות כולל בצפון. אתה עומד להיות שכן של אנשים שעומדת מאחוריהם מדינה שאומרת בגלוי שהיא מעוניינת להשמיד אותך. בסוף תהיה חייבת להיות מלחמה מקדימה, כי איראן רוצה מלחמה ומקדמת כוחות. חשבנו שהסנקציות של טראמפ יעצרו אותה, אבל זה לא קורה. לאיראנים יש מטרה גדולה והיא לבוא ולהתעמת איתנו, למרות המצב הכלכלי הקשה שלהם. לצערי עימות כזה גם יקרה". 
 
כשנשאל מה הדבר שיכול להציל אותנו מתרחיש כזה, אמר יחזקאלי שעל המשטר באיראן ליפול, אבל ככל הנראה זה לא עתיד לקרות בשלב זה, "או שנצא למלחמת מנע". בסיום דבריו, התייחס יחזקאלי להכרזת טראמפ לפיה ארה"ב ניצחה את דאעש ואמר כי "זה לא ארגון, זו אידאולוגיה. אתה לא יכול לחסל אידאולוגיה מהאוויר, אתה יכול להכריז שאולי צמצמת את כוחם. טראמפ אמר את זה לצרכים תקשורתיים, ואתה תראה שיום אחד ארה"ב עוד תתחרט על האמירה הזו".