סבירות נמוכה שמטרת התקיפה בסוריה היתה אנשי חיזבאללה, כך אומר ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין, בתגובה לדיווח לפיו גורם במשרד ההגנה האמריקאי אמר הבוקר (רביעי) למגזין "ניוזוויק" כי "היעד לתקיפה הישראלית בסוריה היו מספר בכירים בארגון חיזבאללה, שהיו בדרכם למטוס שיקח אותם לטהרן, להלוויתו של בכיר איראני שנפטר בתחילת השבוע". בראיון לגלי צה"ל, אמר ידלין כי הוא מטיל ספק בהודעה: "ישראל אינה תוקפת בכירי חיזבאללה, אלא משלוחי נשק שעובר מאיראן".
עוד אמר האלוף במיל', כי "מה שחשוב זה לא מה הותקף, אלא שני תהליכים הקשורים במעצמות: הפלת המטוס הרוסי שאחריה ראינו הפחתה בתקיפות, ויציאת הכוחות האמריקאים. שני הדברים האלה לא עוצרים את ישראל וזה המסר החשוב מהלילה".

לדברי ידלין, המכהן כיום כראש המכון לביטחון לאומי, למערכה בין המלחמות (מב"מ) יש שתי מטרות: לעצור את העברת הנשק לחיזבאללה ולמנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה. "לפחות לגבי המטרה השנייה, אנחנו חושבים שיש פה הצלחה גדולה. האיראנים רצו להיות במצב אחר, עם כוחות נ.מ., חיל אוויר ועוד". 
ידלין התייחס גם להשפעה של יציאת הכוחות האמריקאים מסוריה: "אין הבדל לגבי עצירת האיראנים לאחר ההחלטה של טראמפ, משום שהאמריקאים לא פעלו לעצירתם. גם הרוסים לא יעצרו אותם, רק ישראל תעשה זאת". 

לגבי ירי טיל הנ.מ. הסורי לעבר ישראל, אמר ראש אמ"ן לשעבר כי "בדרך כלל, באירועים כאלה, הסורים נכנסים לאטרף ויורים כמויות גדולות מאוד של טילי נ.מ. רובם לא פוגעים בשום דבר, חלקם פוגעים בחימוש שלנו ואת זה צריך לתחקר. מדי פעם אחד מהם זולג לשטח ישראל".