עוד ערב סוער אצל השכנה מצפון:התקיפה בסוריה, המיוחסת על פי מקורות זרים לישראל, מעוררת שאלות רבות לגבי מצב מאזני הכוחות בגבול הצפוני, ההתבססות האיראנית בלבנון וסוריה ומאגרי הנשק המדויק שקיים, ככל הנראה, במחסני חיזבאללה. הפרשן לענייני ערבים של חדשות 10, צביקה יחזקאלי התראיין היום (רביעי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM וניסה לשפוך אור על אירוע ההפצצה: "התקיפה, על פי הסורים, הייתה רחבה ומעניינת בפרטים שלה. מדובר כנראה בבסיס איראני שהותקף סמוך לנחיתת מטוס מאיראן שפרק נשק מדויק. זה לא היה רק עוד משלוח בין ביירות לדמשק אלא משהו רציני יותר".



עוד אמר יחזקאלי כי "למרות שהיא במצב כלכלי קשה, איראן משקיעה אנרגיה רבה להתחמשות, בטח אחרי עזיבת האמריקאים, וכעת מרגישה בטוחה יותר. אנו מתייחסים לחיזבאללה כארגון טרור אך הוא צבא לכל דבר. יש צבא איראני שנמצא באיראן, צבא איראני שנמצא בלבנון וכעת צבא איראני שנמצא בסוריה. האיראנים רוצים להיות הגיבורים של העולם המוסלמי", הוסיף, "בעשר שנים הם כבשו ארבע מדינות: תימן, עיראק, סוריה ולבנון. יש מלחמה במזרח התיכון וישראל סופגת את הרוע הזה כעת".





אל"מ במילואים קובי מרום, מפקד חטיבת החרמון לשעבר סיפר: "להחלטה האמריקאית מסוף השבוע שעבר לסגת מסוריה הייתה משמעות אסטרטגית גבוהה מאוד לישראל. זה היה מנוף אסטרטגי שאיבדנו. התקיפה המיוחסת בסוריה חשובה ומראה שישראל ממשיכה לבדה בנחישות. זהו מסר לעולם שמדיניות הקווים האדומים של ישראל נמשכת. מנגד יש כאן גם מסר לרוסים. זה לא סוד שמאז הפלת המטוס הייתה מתיחות בין המדינות, אך ישראל החליטה לתקוף למרות זאת".



עוד אמר מרום כי "אני לא בטוח שלא נראה בשבועות הקרובים, אחרי כל תקיפה ישראלית, טיל או שניים שנורו כתגובה לתקיפת חיל האוויר. ראינו את הדפוס הזה בשנת 2004 כשלבסוף גם נהרג ילד בשלומי. אמנם אסד והאיראנים לא יכולים להתמודד עם היכולות של חיל האוויר שלנו אך הם יכולים לשגר מעת לעת טיל שיטריד את מנוחתם של התושבים. שימו לב לעוד נקודה מעניינת, היועצים הרוסים בסוריה של מערכת ה-S-300 עזבו אתמול את סוריה. ייתכן שמדובר במהלך בו אחריות התפעול עוברת כעת לאסד. זה משנה לחלוטין את התמונה ויוצר מציאות מורכבת הרבה יותר".