ברקע אירועים אמש בסוריה והפרסומים על תקיפה ישראלית, ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (רביעי) בעקיפין כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה באזור דמשק בה הופצצו יעדים של איראן וחזבאללה. בנאומו בטקס סיום קורס טיס בבסיס חיל האוויר בחצרים, אמר נתניהו: "בוגרי הקורס, יש לכם משימה אחת: להגן על המולדת ולנצח במלחמה. ההגנה על המולדת מתחילה בקטיעת איומים גדולים באיבם. איננו מוכנים להשלים עם ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה שמכוונת נגדנו. אנו פועלים נגדה בתקיפות וברציפות כולל בימים אלה". 



"אמרתי שלא נרתע לעשות ככל שנידרש. ובכן, אנחנו נדרשים ואנו עושים. החלטת הנשיא טראמפ להוציא את החיילים האמריקנים מסוריה לא משנה את מדיניותנו. אנו עומדים איתן על הקווים האדומים שלנו בסוריה ובכל מקום אחר". 
בנוגע לפעילות צה"ל בגבול לבנון הוסיף נתניהו: "כחלק מסיכול האיומים אנחנו ממשיכים במבצע "מגן צפוני" בגבולנו עם לבנון. אתמול סיירתי בקו עם הרמטכ״ל, אלוף הפיקוד ועם חברי הקבינט. ראיתי את העבודה המצוינת שנעשית שם. אנחנו מחסלים את מנהרות הטרור של החיזבאללה בזו אחר זו. הם חושבים לייצר כלי משחית נגדנו ואנחנו יכולים להם בתחבולה, בתעוזה ובנחישות".


מסדר כנפיים בחצרים. צילום: קובי ריכטר\TPS


איזנקוט: "כל פגיעה בריבונות ישראל נענתה בתגובה חריפה"

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר במהלך הטקס כי "בשנים האחרונות הפעיל צה"ל את כליו במערכה שבין המלחמות ובביצוע משימות בצורה מדויקת, מתוך ידיעה שזרוע הצבא והחלל שלנו הן איכותיות. יחד פעלנו יום יום להישגים אסטרטגיים. שהביאו בין היתר לסיכול האיראנים וחזבאללה. כל פגיעה בריבונות ישראל נענתה בתגובה חריפה". 

איזנקוט. צילום: קובי ריכטר, TPS


כזכור, בטלוויזיה הממלכתית של סוריה דווח אמש כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו באזור דמשק נגד "מטרות עוינות", וטענו: "ישראל ממשיכה בתוקפנותה". בירושלים שמרו על שתיקה. כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי מטוסים ישראליים תקפו צפונית לדמשק. על פי הערכות מדובר במשלוח נשק של איראן שמועבר לארגון חיזבאללה. 
 
במקביל לדיווחים בסוריה, רשת "אל־מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה ופועלת בלבנון, דיווחה על גיחות שמבצע חיל האוויר הישראלי בגובה נמוך מעל צור וצידון. קולות הנפץ נשמעו עד בקעת סוריה במרכז, ותושבים מהאזור סיפרו כי ראו את הטילים מעל אל־סוירי, וכן את טילי הנ"ט שנורו גם כן. מקור צבאי סורי אמר: "מערך ההגנה שלנו יירט את הטילים".
 
מדובר צה"ל נמסר אמש כי מערכת ההגנה האווירית הישראליות הופעלה נגד טיל נ"מ ששוגר משטח סוריה ולא גרם נפגעים או נזק. בעקבות היירוט תושבים בצפון השרון דיווחו על הדי פיצוצים ועל שובל עשן שנראה בשמיים.