בין המסיימים המאושרים של קורס טיס 177 של חיל האוויר יש שני זוגות חניכים שהם חברים טובים מהבית - סגן ר' וסגן ע' מיישוב במועצה אזורית משגב בגליל, וסגן א' וסגן י' משני יישובים במועצה אזורית עמק חפר.
 
סגן ר' סיים את קורס הטיס במגמת מסוקים, וחברו הטוב מילדות סגן ע' סיים את הקורס במגמת נווטי קרב. "התחושה היא של התרגשות. אחרי שלוש שנים מגיעים לקו הסיום", מספר סגן ע'. חברו מילדות סגן ר' הגיע עם רקע מהבית לקורס הטיס. "אבא שלי מהנדס אווירונאוטיקה, וכבר מילדות הטיס מאוד משך אותי" הוא מספר, "אבל בקורס עצמו הדברים שונים והרקע לא עזר לי".
 
סגן ע' מספר שרצה להתגייס לשייטת או לסיירת מובחרת, אבל התגלגל למיונים לטיס והמשיך הלאה, בין היתר, בעידודו של סגן ר'. "הוא היה בין המצדדים מהחברים ומהבית שאלך לקורס טיס", מספר סגן ע'. "בדיעבד אני שמח ששמעתי להם. התפקיד מאוד מעניין ומאתגר".
 

מה המיוחד בנווטות קרב?
"תמיד צריך עבודת צוות, להבין מה אתה יודע ומה הטייס יודע. השילוב הזה חשוב וקשה, אבל מאוד מעניין ומאתגר".
 
סגן ר' וסגן ע' מספרים שבמושב הם עברו יחד כברת דרך משותפת, אבל בקורס הטיס הם התפצלו למגמות הטיסה השונות - מסוקים ונווטות קרב. סגן ע' מספר שגם במהלך הקורס הוא שקל לעזוב לסיירת מובחרת. "היו רגעים שזה עבר בראש, אבל המשכתי הלאה והיה שווה". 
 
סגן ר' מספר על התחושה לטוס על מסוק: "זה כלי טיס שמאוד מחובר לשטח, קרוב לקרקע. מאוד חווייתי לטוס ולראות את הנופים היפים מקרוב. לא מזמן טסתי בגובה נמוך מעל מדבר יהודה, וזו הייתה חוויה מיוחדת".
 
הרגע המרגש ביותר עבורו היה בעת שהוריו צפו בו נוחת במנחת המסוקים בבית החולים רמב"ם בחיפה. "הודעתי להם מראש, והם הגיעו לראות אותי מטיס את המסוק. ראיתי אותם וזו היתה חוויה מרגשת", הוא מספר עוד. 
 
סגן א' סיים בהצלחה את מגמת הקרב, כמו חברו סגן י'. הם אומנם גדלו בשני יישובים שונים בעמק חפר, אך מה שחיבר ביניהם היה הפעילות המשותפת בקבוצת הכדורמים האזורית. "התחברנו שם ומאז אנחנו חברים טובים", הם מספרים. שניהם שובצו במגמת טייסי קרב, וייתכן שהם ימשיכו לשרת ביחד באותה הטייסת. "השנה הקרובה תהיה של הכשרות ואחר כך נראה את השיבוצים", הם אומרים.
 
החברויות העניקו לשני זוגות החברים מילדות יתרון נוסף בטקס הסיום. "יש לנו חברים משותפים, והיות שאין הרבה הזמנות, יכולנו להזמין מעגלים יותר רחבים של מקורבים", הם מספרים.