גורם ביטחוני ישראלי אישר הלילה (חמישי) ל-AP כי ישראל היא זו שעמדה מאחורי התקיפה האווירית בסוריה שלשום, וחשף כי חיל האוויר פגע בשורה של מטרות במערך העברת הנשק מאיראן לחזבאללה. הגורם הישראלי סיפר לסוכנות הידיעתו כי חיל האוויר תקף מספר מטרות איראניות בשלושה מוקדים מרכזיים, וציין כי מדובר בעיקר באמצעי אחסון ולוגיסטיקה המשמשים את איראן לגייס נשק לחזבאללה. 

לדבריו, ישראל השמידה סוללת נ"מ סורית שירתה לעבר המטוסים הישראלים, וטען כי הכוחות האיראנים פועלים במרחק של פחות מ-80 ק"מ מהגבול הישראלי, זאת בניגוד להבטחות הרוסיות בנושא.
אתמול רוסיה מתחה ביקורת על התקיפה, שיוחסה לישראל על פי מקורות זרים, ואמרה כי היא סיכנה טיסות אזרחיות. כמו כן, משרד ההגנה במוסקבה טען עוד כי מערכות הנ"מ הסוריות "יירטו 14 מתוך 16 הטילים הישראליים ששוגרו לעבר מטרות ליד דמשק". 

בתוך כך, גורם במשרד ההגנה האמריקאי אמר למגזין "ניוזוויק" כי "היעד לתקיפה הישראלית בסוריה היו מספר בכירים בארגון חיזבאללה, שהיו בדרכם למטוס שיקח אותם לטהרן, להלווייתו של בכיר איראני שנפטר בתחילת השבוע". 
עוד נטען בדיווח של המגזין האמריקאי כי כמה מהבכירים נפגעו בתקיפה. לדברי הגורם האמריקאי, חלק ממוקדי התקיפה היו מחסני תחמושת איראנית, שהכילו בין היתר תחמושת בעלת איכוני GPS משנת 2017, שנחשבים לטובים ביותר בצבא האיראני וחיזבאללה.