חיזבאללה הודיע היום (ראשון) כי פעיל הארגון חסן סאלמן, מהעירייה שמסטאר שבלבנון, נהרג בפעילות סורית. על פי הדיווח בעיתון אל-מוסתכבל ככל הנראה סאלמן חוסל בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי, שהתרחשה בשבוע שעבר. 



מוקדם יותר דיווח ערוץ הטלוויזיה הלבנוני "LBC" כי גורמים בארגון השיעי בלבנון הכחישו דיווחים של המגזין האמריקאי ניוז וויק, לפיו מקור בפנטגון טען כי במתקפה האחרונה נהרגו מנהיגים ומפקדים בכירים של חיזבאללה, זמן קצר לאחר שעלו על סיפונו של המטוס האיראני שהעביר אמצעי לחימה מטהרן לדמשק, והיה בדרכו לארגון החיזבאללה בלבנון.



העיתון האמריקאי דיווח עוד כי המתקפה של צה"ל כוונה נגד משלחת בכירים של חיזבאללה, שהגיעו כדי לבדוק את הנשק עם הגעת המטוס האיראני לשדה התעופה הבינלאומי בדמשק.



סלאמן.



בשבוע שעבר הודיעו כלי תקשורת בלבנון בסביבות השעה עשר בלילה כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו את הדיביזיה העשירית, ליד העיירה קטנא מצפון לדמשק, משטח לבנון. יש לציין כי היחידה הותקפה בעבר על ידי חיל האוויר הישראלי, במהלך מבצע "בית הקלפים" בלילה שבין ה-9 ל-10 במאי השנה. על פי מקורות סורים לא רשמיים, למעלה מ-22 טילים נורו לעבר מטרות איראניות במהלך התקיפה. סוכנות הידיעות הסורית "ספוטניק" דיווחה מפי מקור צבאי סורי כי הצבא הסורי יירט שמונה טילים ישראלים, מתוך העשרה ששוגרו.



באותו הלילה הצבא הסורי אישר בהודעה רשמית שפורסמה בסוכנות הידיעות סאנא כי "מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו, מערכות הנ"מ הגיבו ויירטו את רוב הטילים". עוד דווח בסוכנות כי שלושה חיילים סורים נפצעו, ומחסן תחמושת נפגע.