התפתחות דרמטית בפרשה ביטחונית חמורה: שלושה צעירים נעצרו היום (ראשון) ביהודה ושומרון על ידי כוחות שב"כ בחשד למעורבות בפרשה ביטחונית חמורה שפרטיה אסורים לפרסום.



לפני כשעה פשטו כוחות משטרה ושירות הביטחון הכללי על ישיבה בשומרון ועצרו קטין יהודי. בצעד חריג, לקטין הוצא צו האוסר עליו לפגוש בעורך דינו והוא הועבר לחקירה.



עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שמייצג את הנער אמר כי  "נראה שבשב"כ ובפרקליטות לא מפנימים את המסקנות מהחקירות הביטחוניות האחרונות ומהביקורת שמופנת כלפיהם, ומנסים רק בדרכים אלימות ובלתי קבילות לחלץ הודאות מנערים צעירים. גם הפעם נעצר קטין, צעיר, כאשר נמנע ממנו מפגש עם עו"ד באופן חריג. בזמן הקרוב נפנה בדחיפות לבימ"ש בכדי לבקש שיאפשרו לראות את הנער ולעקוב אחר מצבו".



כזכור, ביום חמישי חשפה התכנית "עובדה" הקלטות מתא המעצר של קטין שנעצר בפרשת "דומא" ונחקר בחשד לעבירות רכוש. בהקלטות נשמעים מדובבים שוטרים שמפעילים על הקטין לחצים קשים, מאיימים עליו, מכניסים אותו לשירותים ולוקחים ממנו אוכל. 



עורך הדין איתמר בן גביר, שמייצג גם הוא את הקטין שנעצר, מסר בתגובה כי: "רק בשבוע האחרון נחשפו בתכנית "עובדה" הקלטות איומות ומזעזעות ובהן מדובבים שוטרים מתעללים בנער קטין, פוגעים בו, מרעיבים אותו, מאיימים עליו ועושים מניפולציות קשות במטרה לחלץ הודאה. הניסיון מוכיח שהמחלקה היהודית בשב"כ חוקרת נערי גבעות בצורה אגרסיבית ובעייתית, מה שלא מאפשר לחקור ולבדוק את האמת אלא לכל היותר להוציא הודאות שווא".



בן גביר הוסיף כי: "צו איסור מפגש עם עורך דין שהוצא למרשי נועד בדיוק לאותה המטרה של הגברת הלחץ וההתעללות ויש חשש ממשי לגורלו של הנער שנעצר.



כזכור, ב-31 ביולי 2015 נזרקו בקבוקי תבערה על שני בתי מגורים בעיירה הפלסטינית דומא, כ-25 ק"מ דרומית-מזרחית לשכם. כתוצאה מן השריפה שפרצה נספו בני הזוג סעד וריהאם דַוָואבְּשֶה ובנם הפעוט בן השנה וחצי עלי סעד דוואבשה. בן המשפחה הנוסף, אחמד דוואבשה בן ה-4, נפצע קשה. על קירות הבית שהוצת רוססו כתובות בעברית.



ביולי האחרון דחה בית המשפט העליון את ערר המדינה וקבע כי הקטין הנאשם ברצח בני משפחת דוואבשה ישוחרר למעצר בית. הערעור הגיע לאחר שבית המשפט המחוזי בלוד הורה על שחרורו של הקטין. השופט עמי קובו החליט כי הצעיר, שישב במעצר כשנתיים וחצי, ישהה במעצר בית בפיקוח אלקטרוני ועם שני מפקחים בכל רגע נתון.



לאחרונה אירעו מספר פשעי שנאה ביו"ש. בחודש שעבר הושחתו כלי רכב רבים בכפר עסירה א-שמאלייה, ובאוקטובר נרצחה עאישה ראבי בת ה-47 מהעיר בידיא, לאחר שעל פי החשד מתנחלים השליכו אבנים לעבר רכבה והביאו למותה.