שישה מבני משפחתו של סאלח ברגותי, שביצע את הפיגוע בעפרה ונהרג מאש צה"ל ואחיו של עסאם ברגותי שמתנהל אחריו מצוד כחשוד בביצוע הפיגוע בגבעת אסף, נעצרו במהלך פשיטת צה"ל על הכפר כובאר הסמוך לרמאללה. אלמנתו של סלאח נחקרה במשך שעות ארוכות בבית אביה. בנוסף נעצרו עוד ארבעה מהכפר כובאר.



על פי הדיווח צה״ל החרים את הטלפון הסלולרי של האלמנה שימא אל-רימאוי, פשט על בית אחיה העיתונאי עלאא אל-רימאווי, באל-בירה, והחרים את אמצעי התקשורת והמחשב האישי שלו. על פי הטענות, הכוח שפשט על בית אביו חסן אל-רימאוי ״גנב 7,000 שקלים מהבית״ בכפר בית רימא בצפון רמאללה. מצה"ל נמסר כי לא מוכר אירוע כזה.

כוחות צה"ל פועלים בחטמ"ר בנימין. קרדיט: דובר צה"ל

כוחות צה"ל פועלים בחטמ"ר בנימין. קרדיט: דובר צה"ל


בדיווח נמסר, כי דחפורים צבאיים סגרו את דרך הכניסה בין קובר לכפר ברהאם בתלוליות עפר. בנוסף נטען כי הכוחות פשטו על עשרות בתים, ביצעו ״תחקיר שדה״ לפלסטינים, לאחר חיפוש מדוקדק בבתיהם, הרסו את תכולות הבתים והדלתות.

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הלילה פעלו לוחמי צה״ל וכוחות שב״כ ומג״ב במרחב הכפרים שבחטיבה המרחבית ״בנימין״ במסגרת המשך המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף והיה חלק מתשתית טרור של חמאס באיזור בנימין אשר מולה בוצעו על ידי כוחות הביטחון מספר מעצרים במהלך השבועות האחרונים.
 
"במהלך הפעילות נסרקו מוקדים רבים בשטחים פתוחים ובנויים וכן נעצרו מספר חשודים מהכפרים השונים. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר שכללה השלכת בקבוקי תבערה ויידוי אבנים לעבר הלוחמים שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים לכוחותינו. כחלק מהפעילות מתבצע כתר נושם על הכפר כובר הכולל חסימות של צירים מרכזיים ובידוקים בכניסות וביציאות".
 
לפני כשבועיים וחצי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל וימ״מ, חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בעפרה, סאלח עומר ברגותי בן ה-29. ארגון חמאס אף פרסם הודעה רשמית, בה הודה כי ברגותי, מהכפר כובאר ליד רמאללה, הוא זה שחוסל. מדובר בבנו של בכיר חמאס, עומר ברגותי, שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים.
 
המחבל שרצח את שני חיילי צה"ל בפיגוע בגבעת אסף הוא אחיו של מבצע הפיגוע בצומת עפרה, עאסם ברגותי, בן 32, תושב הכפר כובאר, שיצאו ממנו שורה ארוכה של מחבלים. הוא ישב כעשור בכלא ושוחרר לפני תשעה חודשים והינו איש חמאס.