לאחר הודעתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על מתיחת תהליך הוצאת הכוחות האמריקאיים מסוריה על פני כארבעה חודשים, מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, התראיין היום (שישי) ברשת החדשות האמריקאית "פוקס ניוז" ואמר כי: "אנחנו ננקה את סוריה מדאעש, גם בלי 2,000 החיילים שהצבנו באזור. אנחנו נעשה זאת בדרך יעילה וחכמה יותר, וזה אפשרי בזכות הבריתות שהנשיא טראמפ כרת". 



"עשינו שינויים מהותיים במדיניות החוץ האמריקאית, שיטיבו מאוד עם הציבור האמריקאי" אמר פומפאו, בהמשך להתבטאויותיו כלפי איראן השבוע והוסיף: "הממשל הקודם בארה"ב החליט שאיראן, שהיא למעשה המדינה הגדולה ביותר בעולם במימון טרור, היא שותפה במזרח התיכון, ואנחנו הפרכנו זאת לגמרי ושינינו את הגישה בהתאם. כיום, אנו יודעים שהיא איום אמיתי לעולם ולאמריקה. פיתחנו קשרי חוץ עם מדינות ערביות ועם ישראל והקמנו קואליציה שנועדה לשמור על אמריקה בטוחה מפני ההתרחשויות במזרח התיכון".



כזכור, פומפאו כבר הזהיר את איראן השבוע, כפי שדווח בסוכנות הידיעות רויטרס, בעקבות נכונותה לבצע שיגורים לחלל, ודרש שתפסיק את כל שיגורי הטילים הבליסטיים שלה: "ארה"ב לא תעמוד מהצד ותסתכל כיצד המדיניות ההרסנית של המשטר האיראני מערערת את היציבות הבינלאומית, ומסכנת את הביטחון", אמר פומפאו, שהוסיף: "אנחנו מייעצים לאיראנים לשקול מחדש את השיגור הפרובוקטיבי, ולהפסיק את כל הפעילויות הקשורות לטילים בליסטיים על מנת להימנע מבידוד כלכלי ודיפלומטי גדול יותר".