דובר צה"ל מסר הלילה (ראשון) כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו שתי תשתיות תת קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לשיגור שבוצע משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר. "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה. צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל וכנגד טרור משטח הרצועה", נמסר בהודעה. למרות החשש, מרגע שהסתיימו התקיפות הישראליות עוד לפני חצות, נשמר השקט בעוטף עזה.

על פי הדיווחים הפלסטינים, מטוסי F16 וכן כטב"מים תקפו מספר יעדים בהם במוצב אל-קאדסיה שבצפון הרצועה, מוצב ירמוכ שבמזרח חאן יונס, יעדים ממזרח לשכונת תופאח בעיר עזה וכן במוצב אל-קאדסיה שבצפון הרצועה. כמו כן, הותקפה גם הנקודה ממנה שוגרו הרקטות לשטח ישראל מוקדם יותר היום. 

דובר חמאס, פאוזי ברהום, התייחס להפגזות צה״ל של מוצבי הארגון ברצועה ואמר: "המשך הכיבוש הישראלי בפעולותיו נגד המפגינים, הרצח בדם קר והפגזת מוצבי ההתנגדות, הם הסלמה מסוכנת ומשחק באש, שלא תביא לו ולמתנחליו את הביטחון, ועליו לשאת בתוצאות המלאות". הוא הוסיף: "ההתנגדות הגיבורה מבינה את האויב ומדיניותו ותשבור את המשוואות שלו כדי להגן על העם שלנו. חובתנו הלאומית והמוסרית לשרטט את השלב מחדש ולהכריח את האויב להיענות לרצון ולאינטרסים של העם ודרישותיו".

אזעקת צבע אדום נשמעה באזור השעה 21:00 במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב בעקבות רקטה שנורתה משטח הרצועה והתפוצצה בשטח העוטף, זאת ברקע האירועים אתמול בהם תקפו כלי טיס של צה"ל ברצועת עזה לאחר האירועים האלימים בגדר. הפלסטינים דיווחו כי לאחר הירי לעבר ישראל, כל המפקדות של הפלגים הפלסטינים פונו. הרקטה אותרה ופלג פלסטיני נוסף הצטרף לאיומים; גדודי א-נאסר סלאח א-דין: "לא נשב בחיבוק ידיים אם ישראל תתקוף ברצועה". 



כזכור, החל משעות אחר הצהריים ביום שישי התקהלו כ-13 אלף מפרי סדר במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. מפרי הסדר מבעירים צמיגים, מיידים אבנים ומשליכים מטענים ורימונים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הפרת הסדר זוהו שלושה אירועי חצייה של גדר המערכת בצפון רצועת עזה. באחד האירועים לוחמי צה"ל ירו לעבר החשודים. לפי הדיווחים ברצועה, בעימותים נהרגה אמל אבו סולטאן תראמסי בת 43 מעזה ועוד 25 פלסטינים נפצעו.



ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן אמר כי "לפני שניכנס שוב לתקופה של טרור מזדמן הכולל טיפטופי ירי, בלוני תבערה ועוד מבית היוצר של חמאס, זה הזמן לעצור את הטרור ולהגיב". עידאן הוסיף: "כפי שהגיב צה״ל בשבוע שעבר, יש להגיב גם הפעם, ובחומרה רבה יותר. הגיע הזמן לפעול נגד ראשי חמאס ולבטל את העברת הכסף הקטארי, שאמור לעבור בשבוע הבא".



חה"כ חיים ילין (יש עתיד), תושב עוטף עזה וראש מועצת אשכול לשעבר אמר בתגובה לאירועים: "צבע אדום ונפילה. שום דבר לא השתנה למרות שראש הממשלה התחנן בפני חמאס, הטרור ממשיך ולא נפסק. השבוע יעברו 15 מיליון דולר נוספים פרס על התנהגות טובה. מזל שיש את צה''ל ששומר עלינו כי קבינט אין כבר מה-30 במרץ".
 

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס גם הוא לירי ואמר: "ממשלה שהופכת צבע אדום לשגרה של תושבי הדרום ראויה לכרטיס אדום".